McDonald´s testování systému, který ke zpracování objednávek používá software pro rozpoznání hlasů od společnosti IBM, oznámil v roce 2019. Nyní ale sdělil, že z více než stovky poboček, kde ho zkoušel, systém do konce července stáhne. "Po pečlivém zvážení se McDonald´s rozhodl letos ukončit naše globální partnerství s IBM ve věci automatizovaného příjmu objednávek," uvedl řetězec v prohlášení. Dodal ale, že věří, že tuto technologii bude v budoucnu v restauracích využívat.
BBC připomíná, že objednávkový systém využívající umělou inteligenci budí od samého začátku kontroverze, které se původně týkaly hlavně toho, že nahradí lidskou práci. Ukázalo se však, že se to aspoň prozatím nestane. Navíc chyby, kterých se systém dopustil, důkladně zdokumentovali lidé na sociálních sítích. V jednom videu na TikToku, které má 30 000 zhlédnutí, se mladá žena snaží přesvědčit umělou inteligenci, že chce vanilkovou zmrzlinu bez karamelu, dostane ale místo ní několik porcí másla. V jiném videu si jistá žena stěžuje, že systém její objednávku popletl, protože na účet jí připočetl devět čajů.