Zboží zaplatil, ale nedostal. Jak vymoci zpět peníze od nepoctivého e-shopu

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 13. 4. 2019 22:43
Nakupování přes e-shop je u Čechů stále oblíbenější. Loni nakoupilo on-line podle dat statistiků už 54 procent obyvatel Česka starších 16 let - tedy více než 4,7 milionu osob. V tuzemských e-shopech utratili 135 miliard korun. Nákup přes internetový obchod ale nekončí vždy radostně - špatný výběr může vést nejen k pozdějším reklamacím, ale i komplikovanému vymáhání svých práv. Podle čeho vybírat kvalitní e-shop? A jak se bránit, pokud jsme se již nechali nachytat?
Foto: iStock

E-shopů v Česku přibývá

Nakupování přes e-shop je u Čechů stále oblíbenější. Loni nakoupilo on-line podle dat statistiků už 54 procent obyvatel Česka starších 16 let - tedy více než 4,7 milionu osob. V tuzemských e-shopech utratili 135 miliard korun. Nákup přes internetový obchod ale nekončí vždy radostně - špatný výběr může vést nejen k pozdějším reklamacím, ale i komplikovanému vymáhání svých práv. 

V počtu e-shopů je za prvním Německem se 175 tisíci e-shopy Česko druhé - a to s 37 tisíci obchody. Jak mezi nimi poznat ten spolehlivý? Jednoduchá a univerzální rada podle odborníků neexistuje. Jsou zde ale zásady, kterými se vyplatí řídit. Mezi ty hlavní patří nehledět pouze na základní cenu inzerovaného zboží, neplatit zboží předem, ověřit si informace o e-shopu z více zdrojů a věnovat pozornost obchodním podmínkám.

  • A když už se necháme od obchodníků nachytat, pak má smysl nenechat věci plavat a aktivně se bránit.
 

Právě se děje

Další zprávy