Zboží zaplatil, ale nedostal. Jak vymoci zpět peníze od nepoctivého e-shopu

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
Aktualizováno 13. 4. 2019 22:43
Nakupování přes e-shop je u Čechů stále oblíbenější. Loni nakoupilo on-line podle dat statistiků už 54 procent obyvatel Česka starších 16 let - tedy více než 4,7 milionu osob. V tuzemských e-shopech utratili 135 miliard korun. Nákup přes internetový obchod ale nekončí vždy radostně - špatný výběr může vést nejen k pozdějším reklamacím, ale i komplikovanému vymáhání svých práv. Podle čeho vybírat kvalitní e-shop? A jak se bránit, pokud jsme se již nechali nachytat?
Foto: Libor Fojtík/Economia

Pozor na nápadně nízké ceny

Rozdíly v cenách v případě internetových obchodů dosahují u stejného zboží stovek, někdy i tisíců korun. První přehled proto získáte rychle pomocí cenových srovnávačů, které na jednom místě shromažďují nabídky řady obchodů.

"Ne vždy jsou ale v konkrétním srovnávači všechny nabídky, ne vždy je nejvýhodnější koupě hned nahoře. Srovnávače jsou komerčním projektem, který má svému provozovateli předně vydělávat. Cena navíc vůbec nevypovídá o prodejci a je dobré ověřit si i další skutečnosti," varuje vedoucí právního oddělení spotřebitelské organizace dTest Lukáš Zelený.

Platí přitom, že na nápadně nízké ceny u některých obchodníků oproti konkurenci je potřeba nahlížet obzvláště obezřetně a e-shop si prověřit o to pečlivěji.

 

Právě se děje

Další zprávy