Vlak mezi Pardubicemi a Hradcem zrychlí, do pěti let se trať rozšíří na dvoukolejnou

ČTK ČTK
8. 9. 2016 14:45
O rozšíření trati se hovoří zhruba od roku 2000, dokončeno má být v roce 2021. Pak budou vlaky jezdit mezi krajskými městy až 160 kilometrů v hodině.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Reuters

Pardubice – Druhou etapu rozšíření trati z Pardubic do Hradce Králové z jedné na dvě koleje plánuje Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) stavět v letech 2019 až 2021. Pak budou vlaky jezdit mezi krajskými městy až 160 kilometrů v hodině. Řekl to generální ředitel SŽDC Pavel Surý, který se zúčastnil dopravní konference v Pardubicích.

SŽDC čeká úsek z Pardubic do Stéblové, část ze Stéblové do Opatovic nad Labem dokončila letos na konci července. Aktuálně se zpracovává dokumentace. Stavba by měla stát 1,65 miliardy korun.

"Současná trať je jednokolejná, určitá část stavby bude s náhradní autobusovou dopravou. U první etapy se vyskytly problémy, byly znečištěné komunikace, chceme, aby to zhotovitel řešil kvalitněji a rychleji," řekl Surý.

O rozšíření trati se hovoří zhruba od roku 2000, podle Surého není nic mimořádného, že příprava trvá deset až 12 let. Trať modernizaci již vyžaduje, řekl ředitel SŽDC. "Troufám si říct, že finanční prostředky pro investice nejsou problém," dodal.

Přímou trať z Pardubic do Chrudimi začne SŽDC stavět, až připraví projekt pardubického železničního uzlu a rekonstrukci památkově chráněné budovy vlakového nádraží a hotelu. Oba objekty vlastní od července, původně je měly České dráhy.

Vlaky zatím jezdí na opačnou stranu do Rosic nad Labem a teprve potom míří do Chrudimi. "Čeká nás přeložka a výstavba ostřešanské spojky. Projekt pardubického uzlu přinese další nástupiště, to nejužší hrdlo Pardubice – Rosice se uvolní. Efekt by měl být výborný," uvedl Surý.

 

Právě se děje

Další zprávy