V době sociálních sítí je těžké se domáhat soukromí. Mikroblogová síť Twitter ale udělala minulý týden pro své uživatele v tomto ohledu velký krok vpřed a povolila na svých stránkách využívat funkci „Do Not Track".
Díky ní mohou nyní uživatelé Twitteru zakázat, aby byly jejich osobní údaje a historie prohlížených stránek prostřednictvím cookies poskytovány tzv. třetím stranám, tedy reklamním a analytickým agenturám. Tuto funkci zatím podporují prohlížeče Firefox, Internet Explorer a Safari, nicméně zatím není plně funkční, protože ji velká část serverů a reklamních společností nerespektuje.
Tlačítko s funkcí „Do Not Track" je obsaženo i v nejnovějších verzích prohlížeče Google Chrome. Google, podobně jako Facebook, ale na datech uživatelů spíše raději vydělává, než aby je chránil, a proto není zrovna moc hlasitým podporovatelem podobných funkcí.
Tento krok Twitteru je minimálně milým gestem, které uživatelům minimálně ukazuje, že to s nimi myslí lépe, než Facebook a Google. Uvidíme, zda budou tento trend následovat i další společnosti a můžeme doufat, že na internetu se začne dávat přednost ochraně uživatelských dat před reklamou.