Walt Disney ve štíhlejším stylu

ČTK, eko
19. 7. 2006 9:43
Los Angeles - Ani velký úspěch druhého dílu Pirátů z Karibiku nezabránil "zeštíhlující akci" ve firmě Walt Disney.

Americká společnost totiž hodlá snížit roční produkci filmů a zrušit zhruba 650 pracovních míst, což odpovídá přibližně 20 procentům zaměstnanců v jejích filmových studiích.

Společnost bude ročně produkovat a distribuovat zhruba deset hraných i animovaných filmů pod značkou Disney a dva až tři snímky pod značkou Touchstone.

V současnosti firma ročně produkuje 14 až 18 filmů, které jsou rovnoměrněji rozděleny mezi značky Disney a Touchstone.

Společnost dále uvedla, že z vedení filmové produkce odejde Nina Jacobsonová, která měla na starosti hrané filmy. Na její místo nastoupí současný kreativní ředitel a šéf marketingu divize Walt Disney Studios Oren Aviv.

Jacobsonová působila ve firmě od roku 1998 a stála za filmovými hity, jako jsou Piráti z Karibiku a Šestý smysl.

Filmové divizi společnosti Disney se již čtyři čtvrtletí nepodařilo zvýšit zisk a podle analytiků musí firma posílit návratnost filmových investic, píše agentura Reuters.

Nový díl Pirátů z Karibiku s podtitulem Truhla mrtvého muže při svém nedávném premiérovém uvedení v amerických kinech překonal všechny dosavadní rekordy.

Podle odhadů společnosti Nielsen EDI vydělal za pouhé tři dny 132 milionů dolarů. V českých kinech se dobrodružný snímek s Johnnym Deppem v hlavní roli objeví 3. srpna.

 

Právě se děje

Další zprávy