Číňané přicházejí na chuť BMW

mao
30. 6. 2006 14:10
Hongkong - Německá značka luxusních aut je v Číně stále více populárnější. V prvním pololetí se prodej BMW meziročně zvýšil téměř o 60 procent.

Přesný počet prodaných vozů však neuvedla.

V celém loňském roce dosáhl prodej automobilů BMW v Číně 23 595 vozů.

Největším asijským trhem společnosti BMW podle generálního ředitele Helmuta Pankeho sice zůstává Japonsko, ale Čína ho rychle dohání.

Firma v Číně vyrábí modely z trojkové a pětkové řady BMW ve společném podniku s čínskou automobilkou Brilliance China Automotive Holdings. Ten loni prodal 17 500 vozů, připomíná agentura Reuters.

Přepnout na vyšší výkon

Společnost BMW dnes uvedla, že uvažuje o zvýšení kapacity tohoto společného podniku, aby uspokojila stoupající poptávku.

"Tento trh se pro nás vyvíjí příznivě a člověk musí být připraven, aby nezačal zaostávat," řekl Panke. Dodal však, že firma zatím na toto téma nezahájila žádná jednání se svým čínským partnerem.

Čína patří mezi nejrychleji rostoucí trhy s automobily na světě. Zahraniční automobilky proto investují do výroby automobilů v Číně celkem 15 miliard dolarů, aby do roku 2008 ztrojnásobily celkovou produkci v této zemi na více než sedm milionů vozů ročně.

BMW dobývá celou Asii

Rekordní byl prodej BMW v loňském roce v celé Asii. Automobilka zde prodala na 111 571 vozů.

Znamená to vzestup o 17 procent, čímž podnik splnil svůj předchozí cíl. S dalším růstem prodeje BMW počítá i letos.

Do roku 2008 chce v Asii prodávat alespoň 150 000 automobilů.

Ze všech asijských zemí připadá největší část prodeje vozů BMW na Japonsko. Automobilka tam loni prodala 58 800 vozů, což je proti roku 2004 nárůst o 13,5 procenta.

BMW chce začátkem příštího roku začít s výrobou automobilů v Indii.

Do nového závodu, který vznikne ve státě Tamilnádu na jihu země, chce automobilka investovat kolem jedné miliardy rupií (asi 550 milionů korun).

 

 

Právě se děje

Další zprávy