"V průběhu roku 2018 a počátkem roku 2019 zájem spotřebitelů o tento výrobek opadal. Tato situace nás nepřekvapila, protože kopírovala situaci v jiných zemích, které zavedly tento výrobek na trh před námi," popisuje vývoj v prodeji čokoládové pizzy Kvinta.
Reakce zákazníků na sladký experiment výrobce Dr. Oetker se přitom velmi různily. "My si ji koupili v Německu už asi 2,5 měsíce zpět a byla super," napsala už počátkem loňského roku k čokopizze jedna ze zákaznic na oficiálním facebookovém profilu české pobočky Dr. Oetker.
"Mně už při pomyšlení je tak trochu… Pizzy máte super, ale tohle mi přijde moc. Kdo se chce předávkovat cukrem, tak prosím," reagovala na novinku další uživatelka.
Lidem na sociálních sítích vadil i počet kalorií ve výrobku, který podle údajů na obalu dosahoval 960 kilokalorií. Doporučený denní příjem energie u lidí ve věkové skupině 19 až 59 let se střední zátěží je přitom zhruba 2600 kcal u mužů a 2400 kcal u žen.
Sladký výrobek se nakonec výrobce podle svých slov rozhodl nahradit slanou pizzou Dr. Oetker Ristorante Funghi se žampióny. "Koneckonců, ani v pizzeriích jistě nepatří sladké druhy k nejprodávanějším," podotýká Kvinta.
Provozovatelé pizzerií oslovení Aktuálně.cz potvrzují, že slané pizzy mají u českých zákazníků skutečně přednost. V řadě případů jde podle nich ale spíše o zvyk. "Prodávají se (sladké pizzy, pozn. red.) méně než ostatní, každopádně jsme je to museli naučit. Ti, co u nás ochutnali, si ji dávají pravidelně v sezóně - používáme čerstvé ovoce jahody, borůvky atd.," říká například Lukáš Votava z pražského podniku Pizza Abstract.
Severočeský podnik Zebra Pizza zase nabízí sladké pizzy během zimní sezóny. K výrobě používá těsto s příměsí kakaa, na vrchu pizzy je pak nutella s různými druhy čokolády. "Kvůli těmto surovinám se pak cena pizzy vyšplhá výše, než stojí pizzy slané. Své zákazníky ovšem určitě má, i když zájemci o slané varianty převažují," potvrzuje majitel podniku David Tůma.