Silničáři na D1 u Humpolce odstranili všechna mobilní svodidla

ČTK ČTK
Aktualizováno 6. 1. 2019 13:20
Ředitelství silnic a dálnic odstranilo všechna mobilní svodidla mezi 90. a 94. kilometrem dálnice D1 v zúženém úseku ve směru na Prahu. Provoz je tam obnoven v obou jízdních pruzích. Provoz ve směru na Brno v obou pruzích chce ŘSD spustit tuto neděli večer, nejpozději v pondělí ráno.
Práce na provizorním rozšíření pruhů v opravovaném úseku dálnice D1
Práce na provizorním rozšíření pruhů v opravovaném úseku dálnice D1 | Foto: Policie ČR

Do nedělních 13:00 odstraní silničáři mobilní svodidla ve směru na Brno, kolem 13:00 začnou vybrušovat dočasné vodorovné dopravní značení. "Pokud to půjde extrémně moc dobře, tak ještě (dnes) večer provoz spustíme v obou pruzích, ale v každém případě zítřejší (pondělní) ranní špička už bude jezdit dvěma (pruhy)," řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl, informace o provozu zveřejnila i policie na Twitteru.

Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli opravě. Odstranění dočasných svodidel má v zúženém úseku přispět k tomu, aby byla dálnice lépe průjezdná. Úsek mezi 90. a 94. kilometrem byl součástí modernizace dálnice mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, práce na něm ale zatím vůbec nezačaly.

"Směr na Prahu je hotový a provoz mohl být obnoven v obou jízdních pruzích. Směr na Brno je před dokončením, zbývají poslední metry," uvedla policie na twitteru.

Obousměrně průjezdné by měly být oba směry nejpozději 7. ledna ráno. Nyní odstraňují silničáři mobilní svodidla ve směru na Brno. "Se svodidly budeme hotoví do 12:00, spíš dřív, pak skočíme na vodorovné dopravní značení. Kdyby to šlo hodně dobře, tak jsme večer hotoví a budeme to pouštět (směrem na Brno) v obou pruzích," řekl Rýdl. Při pondělní ranní špičce už by měl být celý úsek průjezdný v obou směrech ve dvou pruzích.

Odstraněním všech svodidel se zúžený úsek zkrátí na deset kilometrů. Dálnice je zúžená mezi 90. kilometrem u Humpolce a 104. kilometrem u Větrného Jeníkova kvůli modernizaci, která začala v březnu. Na prvních čtyřech kilometrech stavbaři ve středovém pásu vůbec nezačali pracovat, proto tam po odstranění provizorních svodidel bude dálnice průjezdná v plné šířce. Dalších deset kilometrů zůstane zúžených na dva pruhy.

V polovině prosince tam doprava několikrát zkolabovala. Problém projet měla v kolonách i auta zimní údržby. ŘSD pak jízdní pruhy v zúžení rozšířilo tím, že posunulo svodidla.

Zakázku na modernizaci za 1,75 miliardy korun dostalo sdružení, jež tvořily česká firma Geosan Group, italská Toto Costruzioni Generali a kazašská SP Sine Midas Stroy. Spolupráce mezi ŘSD a sdružením na konci loňského roku skončila. Modernizaci dokončí jiná firma, kterou ŘSD vybere na jaře. Práce budou pokračovat v létě. Původnímu zhotoviteli už bylo vyměřeno šest pokut za 60 milionů korun.

Video: Firmy vyhozené z D1? Budeme se na nich hojit a pálit jim další penále, slibuje Rýdl

Teď už mělo být hotových šest kilometrů krásné nové dálnice, do toho jsme ty firmy nepustili, protože by to nezvládly, říká mluvčí ŘSD Jan Rýdl. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy