reklama
 
 

Po Tatře oživuje zbrojař Strnad i opravnu letadel v Mošnově. Chce konkurovat Číňanům

1. 11. 2016 19:52
Společnost Job Air Technic postaví na letišti v Mošnově na Novojičínsku druhý hangár na opravy letadel. Nová hala přijde na 250 milionů korun. Firma ji chce financovat z vlastních zdrojů. Počet svých zaměstnanců chce z nynějších 202 postupně zdvojnásobit na 400.

Ostrava – Opravárenskému podniku Job Air Technic, který v Moravskoslezském kraji zaměstnává stovky lidí, hrozil ještě nedávno bankrot. Nyní má ale firma ovládaná od letošního roku holdingem Czechoslovak Group nové, příjemnější starosti.

V příštím roce se dílny v Mošnově rozšíří o nový údržbový hangár. Zároveň zástupci firmy vymýšlí, jak postupně zvýšit počty zaměstnanců ze současných dvou set až na dvojnásobek. V budoucnu to mošnovskému podniku umožní rozšířit kapacitu, takže bude moci opravovat najednou až osm letadel.

Výstavbu nové haly bude Job Air financovat z vlastních zdrojů a bankovních úvěrů, holding Czechoslovak Group zbrojaře Jaroslava Strnada finančně vypomůže pouze v případě nutnosti. Hala, která by měla mít oproti původní poloviční velikost, přijde na čtvrt miliardy korun. Pozemky na její výstavbu v areálu letiště v Mošnově na Novojičínsku firma získala od Moravskoslezského kraje.

Ještě na začátku letošního roku přitom firmě hrozil konkurz. Managementu se nakonec podařilo insolvenční řízení dokončit reorganizací, během níž do opravárenské firmy vstoupil holding Czechoslovak Group. Insolvenční řízení skončilo po více než dvou a půl letech letos v srpnu.

"Akvizici Job Air Technic jsme vnímali jako příležitost, která skvěle zapadá do naší strategie získávat tradiční české a slovenské podniky s potenciálem a následně je postavit na nohy. Podobně jako jsme nastartovali kopřivnickou Tatru a nyní se snažíme oživit Avii, jsme i Job Air Technic chtěli navrátit k prosperitě," říká Petr Rusek, člen představenstva Czechoslovak Group a také předseda představenstva společnosti Tatra Truck, do níž holding vstoupil obdobným způsobem a s obdobnými cíli. Doplnil, že holding nebude odčerpávat z Job Air žádné finance, zisky budou sloužit k dalšímu rozvoji firmy.

Přestože i během insolvenčního řízení byla firma stále v mírném zisku, až jeho ukončení umožnilo rychlé nastartování ekonomiky. V roce 2015 byly tržby 218 milionů korun a hrubý zisk 16 milionů korun, letos budou tržby 450 milionů a hrubý zisk v rozmezí 95 až 100 milionů korun.

Chybějí kvalifikovaní lidé

Firma má aktuálně zakázky minimálně do května příštího roku, v současnosti se v hangáru opravují čtyři letadla ze Španělska, Irska a Skandinávie. Omezuje ji pouze nedostatek kvalifikovaných pracovníků.

Usiluje proto o získání certifikátu, který jí umožní školit si vlastní personál. "Zítra očekáváme audit Úřadu civilního letectví, který by nám měl následně udělit oprávnění k základnímu výcviku leteckých mechaniků. V nejbližší době tedy začneme rekvalifikovat například strojní nebo automobilové mechaniky," doplnil Daniel Barč. Firma chce každý rok přijmout zhruba padesát nových zaměstnanců až do cílového stavu 400 lidí.

Druhou halu začne Job Air Technic stavět v květnu příštího roku. Nový hangár bude propojen se stávajícím a pojme do údržby dva letouny současně. Rozměry hangáru budou 94 × 58 metrů, v nejvyšším bodě bude vysoký 23,5 metru. Do nové haly se přesunou opravy menších letadel typu Airbus A 321 či Boeing 737. Tím se uvolní prostory v původním hangáru pro opravy větších letadel.

"S výstavbou nové haly a navýšením naší opravárenské kapacity souvisí také snaha o získání oprávnění k údržbě Airbusu A 330, která rozšíří portfolio služeb naší firmy. Předpokládám, že toto oprávnění získáme ve druhém kvartále příštího roku," informoval ředitel Barč. Možnost opravovat větší letouny s delším doletem výrazně rozšíří spektrum zákazníků, kteří dnes své stroje opravují převážně v Číně.

autor: Ivana Gračková | 1. 11. 2016 19:52

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama