K uplynulému víkendu má Barbie v kinech na kontě 1,339 miliardy dolarů, o pouhých 20 milionů tak celosvětově zaostává za zfilmovaným dobrodružstvím videoherních postav Super Mario Bros. To mělo premiéru v dubnu. Vzhledem k vysokému zájmu o růžovou satirickou komedii je však jisté, že pozici nejvýdělečnějšího filmu roku Barbie obsadí už nadcházející víkend.
Oppenheimer je na první pohled v odstupu, diváci za něj ke stejnému datu nechali v pokladnách kin 777 milionů dolarů. Vzhledem k méně přístupnému tématu, výrazně temnější atmosféře a skutečnosti, že jde o autorský tříhodinový snímek, však výdělky představují jednoznačný úspěch.
Pozornost veřejnosti se na oba filmy upřela současně, v kinech startovaly ve stejný den, 21. července. Jejich rozdílný styl, námět i celkové vyznění podpořily divácký zájem. Internet zaplavily montáže míchající vizuální prvky obou filmů, fenoménu se začalo přezdívat Barbenheimer. Aktuálně.cz přináší komerční srovnání filmů v 15 vybraných zemích.
V Jižní Koreji a Turecku vede Oppenheimer
V absolutních číslech jednoznačně největší rozdíl v příjmech dělí oba filmy v USA a Kanadě. Zatímco na tomto společném trhu pobrala Barbie téměř 593 milionů dolarů, tržby u Oppenheimera dosáhly necelých tří set milionů. Severoamerické publikum dalo jednoznačně přednost svěží letní zábavě s růžovým odstínem.
Dominance Barbie však není jednoznačná. Dostupná data ukazují, že v některých zemích vede na tržby drama z druhé světové války. Více zatím vydělalo v Jižní Koreji, Turecku a Hong Kongu. První atomová exploze nejvíce smetla panenkovské dovádění s feministickým podtónem v Jižní Koreji, kde proti sobě stojí 13 milionů dolarů oproti čtyřem milionům.
V Česku se Barbie Oppenheimerovi vzdaluje. Zatímco po druhém promítacím víkendu je dělilo v tržbách 11 milionů korun, po tom posledním už je to 25 milionů. Panenka nyní v Česku přepočítává 117 milionů korun (4,978 milionu dolarů), jaderná odysea se zatím zastavila na 92 milionech (3,961 milionu dolarů).
U Slováků je souboj mnohem těsnější. Oppenheimer tam s 1,569 milionem dolarů dýchá Barbie na záda, ztrácí jen 41 tisíc dolarů. Ještě po předminulém víkendu byl na tom dokonce tržebně lépe. Naopak největší rozdíl v Evropě hlásí z pokladem kin ve Spojeném království, růžové zjevení tam s tržbami 108 milionů dolarů drtí vynálezce zkázy o 43 milionů (zbylé země jsou v grafu).
Dvouprojekce Barbenheimera
Dominanci obou filmů označil americký magazín Variety za "filmovou událost roku". Kina v mnoha zemích nabízejí dvouprojekci, kdy lze během jednoho večera absolvovat Barbie i Oppenheimera. Například největší americký řetězec kin AMC prodal ještě před premiérou 40 tisíc lístků na dvouprojekce.
Redaktor CNN Entertainment Scottie Andrew psal o tom, že zajít si po Oppenheimerovi na Barbie je "jako dát si po hlavním jídle ještě dezert." Dvouprojekce nabídla i pražská klubová kina Aero, Světozor či Kino pilotů. Obdobný dvoublok zařadila i kina ve větších městech většiny krajů v Česku.
Na první pohled zcela odlišné filmy mají i něco společného. Napsali je a režírovali tvůrci s oscarovou nominací, na straně Barbie to byli režisérka Greta Gerwig, které se scénářem pomáhal manžel Noah Baumbach. Na straně druhé to byl režisér a autor scénáře v jedné osobě Christopher Nolan. Manželský pár Barbie i produkoval, stejně jako za produkcí Oppenheimera stál Nolan s manželkou Emmou Thomas.
Na základě vývoje tržeb lze odhadovat, že Barbie se zastaví kolem hranice 1,5 miliardy dolarů. Bude atakovat desítku nejvýdělečnějších filmů všech dob. Oppenheimera čeká ještě premiéra v Číně a v Japonsku. I díky tomu se předpokládá, že jeho výdělky překročí 900 milionů dolarů. Stal by se tak po dvou posledních dílech komiksové trilogie o Batmanovi nejúspěšnějším Nolanovým filmem.