Soud nyní podle britského listu Financial Times dospěl k rozhodnutí, že by se mělo přezkoumat zastavení žaloby vůči Mastercard, na které došlo v roce 2017.
Pokud by bylo původní rozhodnutí zvráceno a všech 46 milionů uživatelů karet této společnosti si přišlo na své, měl by každý z nich nárok na kompenzaci ve výši 300 liber (skoro 9 000 korun).
Žalobu podala právní firma Quinn Emanuel jménem bývalého finančního ombudsmana Waltera Merrickse. Ta Mastercard obvinila, že mezi lety 1992 a 2008 účtovala obchodům neoprávněně vysoké poplatky za transakce, které byly přeneseny na spotřebitele v podobně přemrštěné ceny za zboží a služby.
Žaloba přišla poté, co v roce 2014 rozhodl antimonopolní úřad EU, že poplatky účtované firmou Mastercard majitelům obchodů za zpracování zahraničních plateb v rámci EU byly příliš vysoké.
Odvolací tribunál pro hospodářskou soutěž následně v roce 2017 smetl žalobu ze stolu s tím, že není pro kolektivní řízení vhodná. Tento týden se ale odvolací soud usnesl, že tribunál dospěl k rozhodnutí skrze chybné postupy. Měl by proto případ znovu přezkoumat.
Mastercard jakékoliv své pochybení od počátku kauzy popírá. V prohlášení podle britských médií uvedla, že s obviněním i nadále zásadně nesouhlasí. Zároveň dodala, že rozhodnutí odvolacího soudu není konečné ani právoplatné a že není ani jasné, zda se případ nějakým směrem vůbec pohne. Americká společnost rozhodnutí soudu vnímá spíše jako výzvu k další činnosti tribunálu a hodlá také zažádat o povolení se proti rozhodnutí soudu odvolat.