V neděli 11. prosince začíná platit nový jízdní řád. Českým drahám přibude konkurence, na řadě míst se zrychlí spojení a zlepší se i služby uvnitř vlaku. Projděte si přehled hlavních změn.
Lepší vlaky do Českých Budějovic
Modernizace koridoru do jižních Čech využijí i České dráhy. Se zkrácením jízdní doby vlaků očekávají více cestujících. Proto vedle rychlíků nabídnou v dvouhodinovém intervalu i expresy, které budou při cestě z Prahy stavit poprvé až v Táboře a do Českých Budějovic tak přijedou za dvě hodiny tedy zhruba o 20 minut rychleji než vlaky, které budou zastavovat i na dalších šesti zastávkách. Každé čtyři hodiny budou pokračovat až do rakouského Lince, čímž se výrazně zrychlí a zjednoduší železniční cestování do Alp.
Expresní spojení chtějí České dráhy dále rozvíjet – za rok by měly přijít na řadu vlaky na západ Čech, které kromě Prahy a Plzně nikde nezastaví. Po dokončení tunelu u Ejpovic totiž zrychlí i doprava na tomto koridoru, kde jsou dosud nejrychlejším spojením dva páry Pendolina denně.