reklama
 
 

A co vlastně děláš? Nové profese naráží na údiv i nepochopení, bude jich ale přibývat

Datový horník Foto: iStock

Datový horník

  • Šárku Krkoškovou ve škole vždycky bavila matematika. Na vysoké škole si vybrala obor statistika a marketing a pak hledala práci, ve které by se mohla oboru věnovat. A našla data science.

"Z analýzy ohromných objemů dat, při kterých využíváme zejména statistiku, strojové učení, programování a datové analýzy, získáváme skryté poznatky. Vyvíjíme predikční modely, které nám pomáhají lépe porozumět našim zákazníkům a jejich potřebám. Díky znalostem a datům tak můžeme například analyzovat, zda turisté chodí po vyznačených trasách v národních parcích," přibližuje svou práci Šárka Krkošková, momentálně zaměstnaná u operátora T-Mobile.

Svou práci dělá pět let. "Obrací se na nás týmy z různých částí firmy, ať už se jedná o marketing, finance, nebo oddělení fraud - čili podvodů. Náplň práce vzniká přirozeně a podíl na ní mám i já. Některé dny strávím kódováním, jiné dny pobíháním po schůzkách a zjišťuji potřeby zadavatelů a v neposlední řadě jsou dny strávené vzděláváním a vymýšlením inovací," říká.

S data science se podle ní setkává většina lidí denně - při vyhledávání na Googlu, při získávání personalizovaných reklam na internetu nebo při hledání nejrychlejší cesty do práce. "I přesto lidé často reagují překvapeně, když jim řeknu, co dělám," doplňuje Šárka.

autor: Kateřina Hovorková | 26. 4. 2019 5:30

reklama
reklama
reklama
reklama
reklama
reklama