Magdalena Chorá
Aktualizováno 12. 7. 2020 11:19
Americké značky mění svůj vzhled či název kvůli výtkám z rasismu. Děje se tak v době, kdy se v USA řeší problémy rasové nerovnosti a policejní brutality. V Česku zatím dle expertů podobný proces nehrozí, hlavně kvůli odlišnému historickému kontextu. Zatímco Eskymo změnu názvu zvažuje, Kofila a Pedro zůstávají. "Obal Kofily nezobrazuje postavu při traumatizující aktivitě," řekl Aktuálně.cz výrobce.
U Eskimo Pie vadí hanlivý název
Americká firma Dreyers Grand Ice Cream se zase v souvislosti s výtkami z rasismu rozhodla změnit název značky zmrzlin Eskimo Pie, který podle některých kritiků uráží Inuity.
"Jsme zavázáni být součástí řešení rasové nerovnosti a uznáváme, že název je nevhodný," uvedla společnost v tiskové zprávě. Výraz "Eskymák" je totiž nejen v angličtině považován za hanlivý.
"Jde o něco podobného, jako kdyby se na českém trhu prodával výrobek s označením 'Cikánská buchta' se stereotypním obrázkem romské ženy v pestrém šátku a se šperky na obalu," srovnává situaci s USA Urbániková.