Adéla Očenášková
10. 2. 2021 6:06
Pandemie přeje distanční medicíně. Od první jarní vlny koronaviru vznikla v Česku řada aplikací i jiných služeb, které umožňují konzultaci s lékařem na dálku. Podívejte se na výběr některých z nich. Někteří odborníci označují telemedicínu za budoucnost zdravotnictví, protože šetří čas a peníze. Jiní ale upozorňují na to, že problémem může být neochota Čechů za ni platit.
Virtuální čekárna
Od loňského května mohou lidé využít také pomoci Virtuální čekárny. Služba, která stejně jako její konkurenti nabízí vzdálený kontakt lékaře a pacienta, má odbourat strach lidí z návštěvy ordinace v době pandemie. Za projektem stojí portál uLékaře.cz, který v roce 2011 založil chirurg Tomáš Šebek, jenž je považován za průkopníka trendu on-line kliniky v Česku.
Zatímco lékař se musí do projektu registrovat, pacientovi stačí, když navštíví webové stránky. Pacient pak přes web napíše dotaz a připojí, kdy by měl čas na případnou návštěvu ordinace. Jeho otázku nejprve zpracují lékaři spolupracující s portálem uLékaře.cz a pacientovu praktickému lékaři pošlou návrh odpovědi a řešení problému. Odpověď může buď pacientovi rovnou poslat, nebo si ho objednat do ordinace. Součástí projektu je objednávkový systém.
Virtuální čekárna využívá služeb zhruba 300 lékařů, kteří běžně zodpovídají dotazy pacientů na serveru uLékaře.cz.
"Vzdálená konzultace s praktickým lékařem je pohodlná a bezpečná. Pro případ návštěvy v ordinaci lékař bude o vašich potížích předem informován, a návštěva tak proběhne efektivněji," řekli v minulosti organizátoři Virtuální čekárny pro Aktuálně.cz.