Kladno - Kladenská veřejná doprava se v sobotu spojí s pražskou. Pro cestující tak bude platit jednotné jízdné a nebude záležet, kterého dopravce využijí. Ti, kteří cestují často mezi Kladnem a Prahou, ušetří ročně až 10 000 korun. Kladno se obává zvýšení ztrátovosti městské hromadné dopravy o miliony korun. Informoval o tom mluvčí středočeského hejtmanství Pavel Lochař.
Zjednodušení cestování znamená také lepší propojení linek a lidem bude stačit jedna jízdenka na pražskou městskou, kladenskou městskou, meziměstskou i příměstskou dopravu, a to na autobusy i vlaky. "Před změnou i v prvních dnech po změně včetně prvního dne po školních prázdninách budou na klíčových bodech přítomni informátoři, kteří poradí, jak nově cestovat," uvedl Lochař. Infostánky najdou cestující v Praze na Nádraží Veleslavín a v Kladně na náměstí Svobody.
"O integraci Kladna a okolí do Pražské integrované dopravy usiloval Středočeský kraj dlouho. Tímto krokem jsme lidem vyšli vstříc. Teď se budeme snažit o urychlenou opravu tratě mezi Kladnem a Prahou, aby cestování z této části kraje bylo rychlejší a příjemnější," doplnil středočeský radní pro oblast dopravy František Petrtýl (ANO).
Zapojení kladenské městské hromadné dopravy bude pro Kladno znamenat další náklady. "Jen v letošním roce počítáme s navýšením ztráty na jízdném v kladenské hromadné městské dopravě o pět milionů korun a příští rok dokonce o 12 milionů korun," informoval kladenský primátor Milan Volf (Volba pro Kladno). Kladno loni zavedlo jízdné za korunu pro žáky, studenty i seniory, zachování tarifu bylo jednou z podmínek města při přípravě integrace.
Integrace znamená zvýšené náklady i pro dopravce, a to v řádech milionů korun, kromě úpravy jízdních řádů a zastávek museli především nakoupit pro všechny autobusy na integrovaných linkách nová odbavovací zařízení, která umožní platby cestujících s různými typy jízdních dokladů.
Do provozu na Kladensku byly nedávno uvedeny také téměř tři desítky nových autobusů na ekologický pohon s moderním vybavením včetně wi-fi a USB dobíječů. Označení integrovaných linek bude nově začínat trojkou nebo šestkou.
Mezi Kladnem a Prahou by cestující mělo potěšit zvýšení kapacity spojů i zkrácení intervalů. Na páteřní polorychlíkovou linku 300 mezi Nádražím Veleslavín a Kladnem přes Buštěhrad budou nově nasazeny kapacitní kloubové autobusy. Nejrychlejší spojení mezi Prahou a Kladnem zajistí rychlíkové linky 330 a 399, které budou také ukončeny na Nádraží Veleslavín.
Linky mezi Kladnem a Slaným do integrované dopravy budou patřit od srpna, linky Slaný - Praha a další linky na Slánsku budou integrovány až příští rok.
Kompletní informace o integraci Kladenska včetně map, jízdních řádů i tarifních informací najdou cestující na www.pid.cz.