Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Další vlivy na nákupní chování
Loajalitu lidí vůči firmě ovlivňují také další informace a zkušenosti, které zájemci o zaměstnání nabudou při hledání práce.
Na Čechy má při jejich nákupním chování největší negativní dopad to, když firma něco slibuje, ale pak se ukáže, že to je v rozporu s realitou. Tato skutečnost ovlivní negativně téměř polovinu uchazečů. Zhruba třetinu lidí zviklají negativní recenze o zaměstnavateli či nedůvěra mezi zaměstnavatelem a zaměstnancem.
Faktory, jako jsou jasná vize, špatně definovaná firemní kultura, image preferovaného zaměstnavatele nebo sociální odpovědnost, mají podle výsledků výrazně nižší dopad než aspekty související se vztahem a důvěrou zaměstnance vůči zaměstnavateli.