Určitě se ozveme. Necitlivá odpověď na pohovor umí rozpoutat hodně drahou zahořklost

Iva Špačková Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Foto: ManpowerGroup

Největší chyby při náboru lidí

Zatímco zaměstnavatelé mají tendenci bagatelizovat negativní dopad špatné zkušenosti uchazečů na tržby jako přechodnou zahořklost odmítnutého člověka, výzkum mluví jinak. Odmítnutí po pohovoru je v globálním výzkumu až sedmé (na grafu je jen šest pozic).

Na prvním místě je nedostatečná transparentnost vzhledem k popisu pozice nebo nabízené mzdě, což má negativní dopad na nákupní apetit u 63 procent kandidátů. Druhou a třetí příčku žebříčku obsadily "žádná reakce na zaslanou žádost o zaměstnání" a "špatná zkušenost z osobního pohovoru" (59 %). "Zpožděná odpověď na žádost" je čtvrtá. Přímé odmítnutí po pohovoru je tak naopak jednou z nejméně negativních zkušeností, co se týče následného vnímání značky.

 

Právě se děje

Další zprávy