Určitě se ozveme. Necitlivá odpověď na pohovor umí rozpoutat hodně drahou zahořklost

Iva Špačková Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Foto: ManpowerGroup

Co trápí Čechy

Čechy při hledání práce nejvíce negativně ovlivňuje to, když nedostanou žádnou reakci na zaslaný životopis. Takové jednání odradí od nákupu 62 procent uchazečů. Jednašedesát procent hodnotí negativně průběh pohovoru a šedesát procent si stěžuje na chybějící zpětnou vazbu po pohovoru. Čtyřiapadesáti procentům uchazečů vadí neúplné nebo nedostatečné informace v popisu pozice nebo nabízené mzdě.

"Kandidáti, kteří jsou zvyklí sledovat stav vyřizování svých on-line objednávek, očekávají, že budou moci stejným způsobem sledovat i průběh náborového procesu. Rozhodně nečekají, že na svou žádost nedostanou žádnou odpověď. Takové jednání potom negativně ovlivňuje jejich nákupní chování a vede k nižším tržbám," říká Jiří Halbrštát, manažer náboru a marketingu ManpowerGroup.

 

Právě se děje

Další zprávy