Určitě se ozveme. Necitlivá odpověď na pohovor umí rozpoutat hodně drahou zahořklost

Iva Špačková Iva Špačková
11. 12. 2018 6:15
Uchazeč o práci už není jen lidský zdroj, který firmě pomůže rozvíjet její byznys, ale nově je to i zákazník. Takto se na něj dívá nová studie mezinárodní náborové firmy ManpowerGroup. Firmy by si podle ní měly na chování k zájemcům o práci dávat veliký pozor. Zhrzený zájemce se totiž o svou zkušenost rád podělí a může firmě pořádně zavařit. Naopak korektní jednání a respekt k uchazečům může společnosti zvýšit prestiž. Podívejte se na výsledky výzkumu i rady, jak si zachovat přízeň odmítnutých uchazečů.
Foto: ManpowerGroup

Špatné zkušenosti se šíří rychle

Negativní účinky špatné zkušenosti při náboru se šíří jako padající domino. Kandidát se špatnou zkušeností o ní totiž řekne ostatním, což ovlivní nejen jejich názor na danou společnost, ale také zájem o produkty či služby této firmy.

  • Jednasedmdesát procent českých kandidátů by o špatné zkušenosti řeklo ostatním. Jednapadesát procent z nich je přesvědčeno, že negativní zkušenost kamaráda by je odradila od koupě produktu nebo využití služby.
  • Z výzkumu vyšlo, že kandidáti sdílejí své zkušenosti osobně nebo přes internet. Osm z deseti kandidátů (81 %) by sdílelo negativní zkušenost při osobním setkání. Čtyřiadvacet českých kandidátů by ji napsalo na sociální sítě; tento údaj je ještě vyšší v Indii (31 %), Malajsii (26 %), Argentině (25 %). Globální průměr je 19 %.
  • Čtrnáct procent kandidátů by napsalo negativní recenzi na zaměstnavatele na jeho profilu například na Facebook, Google, Atmoskop, Glassdoor nebo jiné specializované pracovní portály.

"Negativní informace se šíří mnohem rychleji než pozitivní. Pokud má kandidát dobrou zkušenost, řekne to kamarádovi. Jestliže má ale zkušenost špatnou, poví o tom padesáti lidem," shrnuje výzkum Lenka Vokáčová z ManpowerGroup.

 

Právě se děje

Další zprávy