Ekonomika,
ČTK
15. 7. 2020 11:20
Když v roce 2001 představil americký inženýr Dean Kamen vozítko segway, sliboval dopravní revoluci. O devatenáct let později firma, která tehdy Kamenovi patřila, oznámila, že s výrobou elektronických dvojkolek končí. Zatímco mezi turisty si vozítka získala oblibu, obyvatelé (například centra Prahy) si mnohdy vymohli jejich zákaz.
Vozítko segway představil v roce 2001 Američan Dean Kamen jako dvoukolový elektrický dopravní prostředek pro jednu osobu. Kamen při uvedení segwaye na trh sliboval dopravní revoluci. Originální vozítko se mělo stát hojně využívaným rychlým přemísťovadlem po zaplněných ulicích velkoměst nebo také užitečným pomocníkem pošťáků, policistů či skladníků.
Masivnímu rozšíření segwaye však bránila hlavně cena, která původně činila zhruba 5000 USD (118 000 Kč). Náročné bylo navíc i používání, protože uživatel musel být při jízdě v určitém úhlu, aby se vozítko pohybovalo vpřed. Pokud se váha jezdce příliš posunula jiným směrem, mohlo se snadno vymknout kontrole a jezdec spadl.