Nová tramvajová trať do Malešic se přiblížila stavbě, jezdit se mělo už v roce 2011

pk čtk pk, čtk
29. 5. 2018 15:35
Nová trať v Praze 10 má měřit 2,4 kilometru a bude mít šest párů zastávek. Celá povede Počernickou ulicí.
Červená čára se změní v tramvajovou trať. Klikněte pro zvětšení.
Červená čára se změní v tramvajovou trať. Klikněte pro zvětšení. | Foto: IPR Praha

Praha - Magistrát hlavního města pokročil v přípravě tramvajové tratě do Malešic, kterou ještě v roce 2007 plánoval zprovoznit do roku 2011. Město nyní nechá vypracovat projektovou dokumentaci, řekl náměstek primátorky Petr Dolínek (ČSSD).

Nová trať v Praze 10 má měřit 2,4 kilometru a vznikne na ní šest párů zastávek. Začne odbočkou u Vinohradského hřbitova ze stávající tratě do Strašnic. Celá pak povede Počernickou ulicí, která tvoří osu malešického sídliště a jejíž středový pás s tramvajovou tratí počítá. Oblast dosud obsluhují pouze autobusy.

Město stavbu odkládalo kvůli komplikované přeložce vodovodního přivaděče. Radní nyní počítají s příspěvkem 300 milionů korun Pražské vodohospodářské společnosti na jeho přeložení. Mezi kolejemi nemá být asfalt ani trávník, ale štěrk. "Svršek tak bude snadno rozložitelný, kdykoliv bude třeba, a nemusíme proto překládat teplovod," dodává Dolínek.

Náklady na výstavbu nové trati mají být předběžně 950 milionů korun, část peněz chce město získat z evropských fondů. "V minulosti byla tato investice plánována v částce 1,2 miliardy korun. Nám se podařilo nalézt řešení, které bude levnější," říká Dolínek.

Aby mohla Praha využít unijní dotace, musí letos vybrat projektanta a nechat vytvořit projekt pro územní řízení. V roce 2019 pak musí získat pravomocné územní rozhodnutí a do konce roku 2022 trať postavit.

Praha společně s dopravním podnikem plánuje vznik několika dalších tratí. Zatím nejblíže výstavbě je prodloužení kolejí z Modřan do Libuše. Nová trať má vzniknout rovněž z Barrandova do Slivence.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy