Při traťové údržbě se provádí celková kontrola letadla i jeho jednotlivých částí, doplnění provozních kapalin a odstranění drobných závad. V rámci těžké údržby se provádějí pravidelné revizní prohlídky, náročnější opravy a výměny motorů či podvozků.
Nový hangár je primárně určen pro nižší stupně údržby letadel, podle podniku však v něm lze provádět i některé méně náročné práce v rámci těžké údržby. Vejdou se do něj například letouny Boeing 737, Airbus A320 Family nebo ATR. Stavba hangáru byla zahájena v září 2017 a dokončena byla v březnu letošního roku.
"Traťovou údržbu se snažíme rozvíjet v České republice, ale i na Slovensku. Na letišti v Praze poskytujeme naše služby více než 85 procentům leteckých společností a důležitost tohoto segmentu pro CSAT potvrzuje i nově otevřený hangár," uvedl předseda představenstva CSAT Pavel Haleš.
Díky přesunu traťové údržby do nového hangáru se podle společnosti rozšíří kapacita pro těžkou údržbu letadel, která tvoří polovinu tržeb CSAT. V hangáru pro těžkou údržbu, který byl postaven v 60. letech, byl provoz v posledních čtyřech letech letech navýšen ze tří na pět linek těžké údržby, šestá je určena pro drobnější práce.
"I přes toto navýšení máme kapacitu hangáru blokovanou na několik let dopředu. V dlouhodobém horizontu tak plánujeme výstavbu dalšího hangáru s cílem provádění těžké údržby," poznamenal Haleš.
Podle předsedy představenstva Letiště Václava Řehoře se v posledních letech zvýšila konkurenceschopnost CSAT. Zatímco v minulosti tvořily přes 70 procent zakázek stroje ČSA a zbytek ostatní letecké společnosti, nyní je poměr opačný. Podle Řehoře tím odpadla nejistota plynoucí ze závislosti na jednom velkém partnerovi a díky zajištění prostřednictvím víceletých kontraktů tak mohl podnik více investovat. Vedle hangáru společnost investovala do nových speciálních strojů, IT technologií a dalšího vybavení.
Řehoř také hovořil o možné změně názvu Czech Airlines Technics, která již není provázána s Českými aeroliniemi jako v minulosti. Podle něj to bude vedení společnosti zvažovat, protože propojení s ČSA v názvu je matoucí. Na druhou stranu jde o zavedenou značku, která je známá především na východě. Řehoř se proto zatím k žádné variantě případné změny názvu nepřiklonil.
Czech Airlines Technics je dceřinou společností Letiště Praha a zaměřuje se na opravy a údržbu letadel a letecké techniky. Loni firma hospodařila se ziskem EBITDA 125 milionů korun, což je o dva milionu korun meziročně méně. Mezi nejvýznamnější zákazníky společnosti patří České aerolinie, Finnair, Transavia Airlines, Germania, Travel Service, KLM Royal Dutch Airlines a NEOS.