Megalomanie v praxi: obří Erdoganův sen se ukazuje, letiště pojede na plný plyn

Klikněte pro vstup do galerie.
Zaměstnanci nového letiště se shromáždili před odletem prvního letadla po slavnostním otevření.
Nové letiště má být po dokončení poslední fáze největší na světě a konkurovat tak Dubaji. Do zahájení plného provozu budou letadla létat jen do pěti destinací. Poté by mělo letiště odbavit 90 milionů cestujících ročně. Do deseti let má terminály procházet ročně na 200 milionů cestujících. Prvenství v současnosti drží americká Atlanta se 104 miliony cestujících. Pro porovnání Letiště Václava Havla Praha odbavilo v roce 2017 15,4 milionu cestujích.
Jedná se o nejdražší komerční projekt v historii Turecka. Erdogan jej slavnostně otevřel při oslavách výročí 95 let od vzniku Turecka.
Nové letiště Istanbul je od centra vzdálené 35 kilometrů. Do roku 2020 má navíc k letišti vést linka metra.
Foto: Reuters
Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
8. 4. 2019 6:00
Po několika odkladech zahájilo nové turecké letiště v Istanbulu plný provoz. V první fázi má být s kapacitou 90 milionů cestujících ročně třetím největším letištěm na světě po letišti Hartsfield-Jackson v Atlantě a po mezinárodním letišti v Pekingu. Po dalším rozšíření, které má být dokončeno v roce 2025, by mělo mít kapacitu až 200 milionů cestujících, což by z něj mělo učinit největší letiště na světě podle počtu cestujících.
 

Právě se děje

před 55 minutami

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy 700 administrativních pracovníků, část z nich i propustit. Důvodem je pandemie

České dráhy plánují od dubna snížit mzdy asi 700 administrativních pracovníků. Část z nich navíc zřejmě propustí. Důvodem jsou současné ztráty během koronavirové krize, které loni dosáhly přibližně čtyř miliard korun. Opatření má zatím platit rok, v příštím týdnu je projedná dozorčí rada. Snižování mezd, které by mělo být zhruba desetiprocentní, se nebude týkat všech 15 000 zaměstnanců podniku.

"Pandemie jednou skončí, pokud tedy ke snížení smluvních mezd letos přistoupíme, nebude to na vždy. Smluvní mzdy ředitelů, vedoucích a dalších pracovníků převážně v administrativě se dohodou obou stran každoročně nově nastavují. A to jak v závislosti na výkonech jednotlivých zaměstnanců, tak v souvislosti s finančními možnostmi firmy," uvedl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Ivan Bednárik.

Zdroj: ČTK
Další zprávy