Cestující v pražském metru otestují nové sedačky z Itálie. Mají na to rok

Ekonomika Ekonomika
11. 7. 2019 16:29
Cestující na lince C pražského metra budou od čtvrtka testovat nové plastové sedačky. Dopravní podnik hlavního města Prahy je se společností Siemens instaloval do souprav, ve kterých už od předloňska testuje jiný typ laminátových sedaček. Lidé si tak mohou všechny typy posezení odzkoušet a po zhruba roce bude "vítězný" typ nasazen do všech souprav metra natrvalo. Informovala o tom tisková mluvčí pražského dopravního podniku Aneta Řehková.
Nové sedačky v pražském metru.
Nové sedačky v pražském metru. | Foto: Lukáš Hampacher/DPP

Dopravní podnik si od nových typů sedaček slibuje hlavně snadnější údržbu. "V případě čalouněných verzí bylo nezbytné sedáky ze skořepiny vyjmout a odeslat výrobci k chemickému čištění nebo k opravě či výměně v případě poškození nebo degradace materiálu. U nového typu plastových či laminátových sedaček tento proces odpadne, údržbu sedaček to zefektivní, zrychlí a v neposlední řadě také zlevní," uvádí podnik ve své tiskové zprávě.

Druhá verze plastových sedaček, která se v metru testuje už delší dobu.
Druhá verze plastových sedaček, která se v metru testuje už delší dobu. | Foto: Lukáš Hampacher/DPP

Sedačky typu Revo nové modelové řady vyrobila italská firma Ruspa. Pro pražské metro byly nainstalovány ve dvojím provedení - v přední části vozu jsou použita příčná sedadla bez madla na opěradle, v zadní části vozu pak sedadla s madly.

"K osazení byl záměrně vybrán vůz 4271, náležící soupravě 4147-4148 - jedná se o 3. vůz -, protože ve voze 4270 té samé soupravy již od června 2017 Siemens a DPP testují jiný typ laminátových sedaček od firmy MSV Interiéry," vysvětluje pražský dopravní podnik.

Všechny testované sedačky se podle vedoucího jednotky Správy vozidel Metro Jaroslava Kristena nacházejí v jedné soupravě proto, aby bylo možné porovnat jejich opotřebení, náročnost na údržbu i nutnost oprav. "Pro veřejnost je samozřejmě také lepší, když má možnost vyzkoušet více variant sedaček v jednom vlaku, včetně těch původních. V tomto složení je budeme zkoušet minimálně rok," upřesnil Kristen.

Dopravní podnik letos zahájí generální opravy po dvaceti letech provozu a v rámci nich pak sedačkami, které budou vyhovovat nejvíce, osází všechny soupravy metra. Generální opravy ve všech 53 vlacích metra M1 budou trvat podle odhadů dopravního podniku čtyři až pět let.

 

Právě se děje

Aktualizováno před 1 hodinou

Italská policie provedla razie kvůli pádu janovského mostu

V rámci vyšetřování okolností tragického pádu mostu v Janově provedla nyní italská policie razie v sídle provozovatele dálniční sítě Autostrade per l'Italia (ASPI) a její dceřiné firmy SPEA, která dohlíží na bezpečnost staveb. Dnes o tom informovala agentura APA. Při neštěstí loni přišlo o život 43 lidí, dosavadní vyšetřování ukazuje na závažná bezpečnostní pochybení. Vlastníkovi obou společností, holdingu Atlantia, v důsledku hrozí, že přijde o koncesi na provoz dálnic.

Dálniční Morandiho most v Janově se loni v srpnu zřítil v délce 100 metrů. Tragédie vyvolala obavy o bezpečnost mostů v italské dálniční síti. Uvedené firmy čelí podezření, že falšovaly dokumenty o bezpečnostních kontrolách na mostech před neštěstím i po něm. Podle zjištění italského tisku byly už od roku 2014 obeznámeny s rizikem zřícení stavby. Tři zástupci firmy proto skončili ve vazbě, desítky dalších manažerů úřady vyšetřují.

Zdroj: ČTK
Další zprávy