Do kokpitu L-39NG usedli piloti z 21. základny taktického letectva v Čáslavi a ze Správy letiště Pardubice, dohromady šlo o tři lety se smíšenou posádkou tvořenou zkušebním pilotem Aera a armádním pilotem. "Díky odbornému hodnocení pilotů s náletem stovek hodin na L-39, L-159 a gripenech můžeme L-39NG i nadále vylepšovat tak, aby splňoval všechny požadavky na moderní cvičný letoun," uvedl šéfkonstruktér L-39NG Jaromír Lang.
Prvním českým armádním pilotem, který s L-39NG letěl, byl velitel 213. výcvikové letky Martin Pelda. "Pilotování L-39NG je velmi komfortní, zkoušel jsem navodit situace, kdy nezkušený žák udělá nějakou chybu, a to letadlo výborně varuje a výborně se chová při vybrání takovýchto situací," vylíčil pilot.
V dubnu si stroje vyzkoušeli i piloti slovenské armády. Aero Vodochody nabízí Slovensku osm nových cvičných letounů a strategickou spolupráci ve výcviku vojenských pilotů i na výrobě.
Nový letoun má od minulého roku typový certifikát potvrzující, že je způsobilý k mezinárodnímu letovému provozu a splňuje bezpečnostní požadavky. Smlouva o dodávce 12 letounů už je podepsaná s vietnamským ministerstvem obrany, už dříve projevil zájem například Senegal nebo státní podnik LOM Praha. Společnost věří, že v příštích deseti letech vyrobí a dodá zahraničním zákazníkům přes 200 nových letadel.