Praha - Americká síť samoobslužných mexických restaurací a barů Chi chi´s vstupuje na český trh. Čechy chce zaujmout takzvanou tex mex kuchyní, tedy kombinací tradičních texaských jídel a mexických specialit na grilu.
Zakladatelů konceptu vidí v Česku mezeru na trhu a tedy velký potenciál. Plánují vybudovat síť o dvaceti pobočkách.
Chi chi´s nyní hledá individuální franšízové partnery nebo takzvaného masterfranšízanta pro Česko i Slovensko.
„Evidujeme několik zájemců, kteří by rádi tento franšízový koncept uvedli na český a slovenský trh,“ říká Aleš Tulpa ze společnosti Avex systems, která pro koncept Chi Chi´s pomáhá najít masterfranšízanta.
Vstup na český trh je součástí expanze restaurací Chi Chi´s , které chtějí rozšířit počet svých poboček po celém světě ze současných 42 o dalších 80.
Styl mexických haciend
„Vnitřní designový styl restaurací kombinuje jihozápad USA s barvami mexických haciend. Chi-Chi´s nabízí zdařilý mix tradičních jídel z Texasu s vybranými specialitami na grilu z Mexika,“ charakterizuje koncept Chi Chi´s jednatel Avex systems Tulpa.
„Restaurace jsou plně samoobslužné a stanou se místem setkání mladých lidí, skupin přátel a rodinných slavností,“ říká.
Pro zákazníky mají být připraveny i pravidelné akce, jako je například „all you can eat bufet“, menu pro děti, barbecue večery nebo živá hudba.
Běžný jídelníček má obsahovat fajitas, nachos, rib eye steaky nebo chili con carne.
„Pro ty, kteří chtějí slavit doma nebo na chalupě, nabídne Chi-Chi´s i cateringové služby,“ doplňuje Tulpa.
Restaurace v každém krajském městě
Vstup na český i slovenský trh bude koordinovat evropská centrála v Belgii. Cílem je otevřít v Česku během čtyř až pěti let 15 až 20 poboček. Cílem pro Slovensko je osm až deset poboček.
Podle Tulpy bude franšíza cílit zprvu na krajská města. V Praze mají fungovat asi čtyři restaurace, v Brně zatím dvě. Pobočky se chystají například i v Plzni, Liberci, Hradci Králové, Ostravě nebo Českých Budějovicích.
Investice přes pět milionů
Získání licence přijde tuzemské zájemce o provozování franšízy na 25 tisíc eur, tedy v přepočtu na 685 tisíc korun. Investice do samotné restaurace se bude v závislosti na velikosti prostor, lokalitách a potřebných stavebních úpravách pohybovat v rozmezí od 100 do 200 tisíc eur, tedy v přepočtu od 2,7 do 5,5 milionu korun.
„Měsíčně budou také platit poplatek ve výši pěti procent z čistého obratu restaurace. Měsíční příspěvek na centrální marketing pak bude představovat jedno procento z obratu,“ upřesňuje Aleš Tulpa.
Podle Barbory Štanglové z poradenské společnosti Profit system franchise services může tento koncept najít v Česku uplatnění.
„Potenciál úspěchu zde samozřejmě existuje. Zejména z toho důvodu, že koncept, jako je samoobslužné bistro, zde mezi franšízovými sítěmi zcela chybí," říká Štanglová.
Konečný úspěch ale podle ní záleží především na tom, jak se budou takovéto restaurace líbit českým hostům.
V Česku se pomocí franšízy rozšířila již řada restaurací a fastfoodů. Nejrozšířenějším konceptem je zatím síť restaurací McDonald´s , která má v Česku 52 franšízových poboček. Na trhu se také daří například Panerii, Bageterii Boulevard nebo obchodu se sendviči Subway.