Paříž - Pro výrobce elektromobilů je to určitě dobrá zpráva: Dvě třetiny spotřebitelů v západní Evropě uvažují o koupi elektromobilu a dokonce jim ani nevadí to, že jsou zatím dražší než klasická auta se spalovacím motorem.
Vyplývá to z průzkumu poradenské společnosti Roland Berger Strategy Consultants, který se uskutečnil mezi 483 respondenty z Německa a Francie. Na průzkum upozornil server Autofox.
Skoro dvě pětiny spotřebitelů (38 procent) je ochotno zaplatit o 2000 až 3000 eur více než za klasický automobil, 25 % dokonce o více než 3000 eur.
Mají však několik podmínek. Jednak vyžadují dostupnost stanic pro rychlé dobíjení, prodlouženou záruku a také navigaci, která by uměla auta v případě potřeby nasměrovat k místům pro dobíjení.
Lidé chtějí elektromobily vlastnit, ne si je pronajímat
Přestože se v současné době zvažují různé formy pronájmů elektromobilů, většina lidí si je chce koupit klasicky za hotové. Maximálně zvažují to, že by zaplatili auto a baterie (které mají omezenou životnost) by si pronajali.
„V západní Evropě si energetické firmy testují trh už delší dobu," uvedl automobilový expert společnosti Roland Berger Roland Zsilinszky. „. „Teď nastává v oboru další zlom. Automobilky chystají během příštích dvou let sériovou výrobu elektromobilů. Ta srazí cenu vozů i baterií a jejich uplatnění dál poroste. Dnes vyjde pořízení a provoz elektromobilu o 20 až 25 % dráž proti klasickým vozům, kolem roku 2020 budou naopak o 10 až 15 % levnější," odhadl Zsilinszky.
Elektromobilům pomáhá na trh i politická podpora. „Kolem roku 2020 budou elektromobily nejčastější alternativou vozů se spalovacím motorem. Podíl hybridních vozů a čistých elektromobilů na trhu se bude pohybovat kolem 10 %," myslí Zsilinszky.