Brno - Kupovat si oblečení v anglických, amerických, francouzských nebo španělských řetězcích není v současnosti nic neobvyklého. Mezi oděvní firmy jako jsou oblíbené a cenově dostupné H&M, C&A, Marks& Spencer nebo Zara se chystá zařadit i švédská firma KappAhl.
V říjnu otevře v brněnském obchodním centru Olympia svou první pobočku v České republice, brzy po ní by měla následovat pobočka pražská a v roce 2010 plánuje vedení společnosti expanzi do dalších měst.
"Česká republika se po Švédsku, Norsku, Finsku a Polsku stane pátou zemí, kde KappAhl provozuje své prodejny. Brněnská Olympia nás zaujala jednak svou výbornou polohou, ale i dlouhodobou úspěšností," chválil centrum ředitel společnosti Christian W. Jansson.
KappAhl se oproti mnoha jiným oděvním řetězcům nezaměřuje na módu pro teenagery a mladé, ale obrací se k ženám mezi 30 a 50 lety. Zároveň Nabízí i pánské a dětské oblečení.
Obchod o rozloze 850 čtverečních metrů bude součástí nové pasáže Olympie. Poslední část rozšiřování nákupního centra má skončit právě v říjnu.
Češi nakupují oblečení stále víc
Podobný postup jako KappAhl, tedy vyzkoušet český trh nejprve v Brně a teprve potom se posunout do Prahy, už v minulosti uplatnily i jiné řetězce. V Brně si svou českou premiéru odbylo H&M, s'Oliver, Lindex nebo řetězec parfumerií Douglas.
Zdá se, že Česko je mezi obchodníky s módou stále populárnější. V roce 2007 se příjmy obchodů s textilem meziročně zvedly o miliardu korun a vloni růst tržeb pokračoval. Zatímco v domovské Británii Marks&Spencer zavírá deset poboček, v Česku nic podobného zatím nechystá
Do České republiky se chystá podle ČTK německý řetězec van Graaf, který na podzim otevře obchodní dům v dolní části Václavského náměstí. Dámskou a pánskou módu bude značka nabízet na 10 tisících čtverečních metrů. Expanzi chystá i diskont s oděvy Kik a německý koncern C&A.
Podle odborníků se totiž hospodářská krize na trhu s módním zbožím u nás ještě neprojevila naplno.
"Lidé neopouštějí módní prodejny, protože když si najdou svoji značku, tak jí zůstávají věrní. Když přijdou do prodejny, tak už většinou vědí, že tam najdou něco, co jim padne. Společně s tím také mezi veřejností roste znalost nových prodejen," řekla Hospodářským novinám analytička společnosti Incoma Research Martina Drtinová.
Podle ní je logické, že otvíráním poboček v menších městech se značky dostávají blíž k zákazníkovi, což prospívá jejich prodejům.