Klient banky svůj ústav upozornil, že při přihlašování k internetovému bankovnictví se mu zobrazilo podvodné rozhraní.
"Zareagoval jediným správným způsobem, na tuto stránku nijak nereagoval a ihned kontaktoval banku," říká člen představenstva banky Mario Drosc.
Falešná stránka se projeví mimo jiné tím, že je uveden nepravdivý text o zdokonalování bezpečnosti, navíc se zkomoleným slovem "uveďte". Na přihlašovací stránce rovněž chybí upozornění na obranu vůči takzvanému phishingu.
| |
|
Případů přibývá
Na internetu se stále častěji objevují podvodné emaily, které vyzývají klienty bank, aby například aktualizovali svůj profil či se zúčastnili testu pro vyšší zabezpečení stránek.
Odkaz je zavede na stránky, které jsou věrnou kopií bankovního "originálu". Po zadání příslušných údajů se ale tyto citlivé informace dostanou k rukám podvodníků.
Drosc upozorňuje, že Raiffeisenbank nikdy žádné podobné dopisy či maily klientům neposílá, veškerou komunikaci zajišťuje prostřednictvím zabezpečených zpráv v internetovém bankovnictví.
Podle zástupců banky se jedná o první pokus o zneužití internetového bankovnictví Raiffeisenbanky od roku 2001, kdy byla tato služba spuštěna.
Konkurence má zkušenosti
Zřejmě posledním případem hromadných podvodných emailů byl dopis od údajné České spořitelny, který vyzýval, aby se klienti zúčastnili poslední fáze testování bezpečnější verze aplikace internetbankingu.
Minulé léto se "internetovým lupičům" podařilo získat citlivé údaje od zákazníků Komerční banky, několik z nich dokonce tímto způsobem přišlo o své peníze.
Na základě neblahých zkušeností se banky snaží zpřísnit pravidla pro internetové bankovnictví. Na druhou stranu je pro ně důležité, aby jeho užívání bylo stále dostatečně komfortní a jednoduché.