Kofola má za sebou tvrdý rok, přesto zvýšila obrat

Tomáš Fránek
19. 3. 2013 9:26
Firma chce lidi naučit pít čerstvé šťávy z ovoce i zeleniny
Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly.
Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly. | Foto: Kofola

Krnov - Společnost Kofola i přes dlouhodobé nepříznivé vlivy na trhu s nealkoholickými nápoji zvýšila obrat i provozní zisk.

Meziročně tak obrat firmy vzrostl na 6,157 milionu korun, což odpovídá nárůstu o 4,3 %. Provozní zisk (EBIT) se zvýšil o 8,5 %, ukazatel EBITDA stoupl také o 8,5 %.

Hospodaření firmy přitom ovlivňují stejné nepříznivé faktory jako v předchozích letech - zvyšující se cena pohonných hmot, polotovarů pro výrobu PET lahví, cukru, isoglukózy a ovocných koncentrátů, ale i velmi tvrdý konkurenční trh a nestabilní situace v eurozóně.

Nic zásadního se nezmění

„Každý rok je pro nás tvrdší než ten předcházející," uvedl Jannis Samaras, generální ředitel Kofoly.

„Bylo by naivní myslet si, že se brzy něco zásadního změní. My jsme se rozhodli, že namísto cenových válek půjdeme cestou kvalitních, zdravějších nápojů a hospodářské výsledky nám ukazují, že naši zákazníci to dokážou ocenit. Jsme také rozhodnuti nadále podporovat lokální dodavatele surovin, abychom podpořili místní ekonomiku," uvedl Samaras.

Obchodní ředitel Kofoly pro Česko a Slovensko Marian Šefčovič uvedl, že jedním z úkolů, které skupinu letos čekají, je naučit Čechy a Slováky pít šťávy z čerstvého ovoce a zeleniny. "Proto jsme v minulých dnech přišli s lahvičkami UGO s čerstvou šťávou, které ošetřujeme jen takzvanou paskalizací. Ta uchová ve šťávě živiny a zachovává přirozenou barvu i chuť čerstvého ovoce a zeleniny," dodal Šefčovič.

Kofola už koupila 75procentní podíl v rodinné firmě UGO juice. Převzala tak síť 14 fresh barů v šesti českých krajských městech a na Slovensku.

Středoevropská firma

U tohoto počtu ale nezůstane. V budoucnu plánuje Kofola síť fresh barů na obou trzích rozšířit, a to jak formou vlastních provozoven, tak franšízy.

Skupina Kofola zaměstnává přes 2000 lidí, v Česku jich je kolem 700. Zaměstnanci pracují v sedmi výrobních závodech, z nichž dva jsou v České republice, jeden na Slovensku, tři v Polsku a jeden v Rusku. Mezi její nejvýznamnější značky patří Kofola, Rajec, Vinea, Hoop Cola, Jupí, Jupík nebo Paola. Letos v únoru se Kofola stala výhradním distributorem značek Evian a Badoit.

Podívejte se, jak se změnila Kofola:

1

 

Právě se děje

Další zprávy