Prodej jízdních kol v celkové hodnotě sedm miliard korun podle Kohoutka představuje zhruba dvě třetiny cyklistického trhu v Česku. Za cyklistické doplňky, příslušenství a náhradní díly loni Češi loni utratili přibližně 2,45 miliardy korun. Tržby za servis jízdních kol obnášely 350 milionů korun. Celkový obrat prodejců tak činil 9,8 miliardy korun.
V České republice bylo loni podle odhadu Kohoutka prodáno až 350 tisíc jízdních kol, z toho elektrokol 87 500. Zatímco průměrná cena běžného jízdního kola činila přibližně 15 tisíc korun, tak u elektrokol byla 35 tisíc korun.
Letos by se mělo v Česku prodat 90 až 100 tisíc elektrokol. "Elektrokola budou představovat zhruba 20 až 25 procent trhu. To je extrémní nárůst, i když například v Holandsku nyní představuje prodej elektrokol až 40 procent trhu s jízdními koly," podotkl Kohoutek.
Kohoutek ale upozornil na to, že sice rostou tržby z prodeje jízdních kol s elektrickým pohonem, avšak marže obchodníků klesají. "Elektrokola se obecně prodávají s nižší obchodní marží než běžná jízdní kola," řekl.
V Česku roste poptávka po sportovních elektrokolech, přičemž zájem je hlavně o elektrokola se středovým pohonem. "Dalším trendem je integrování baterií do rámu jízdního kola a zvyšování kapacity těchto baterií," dodal Kohoutek.
Na tuzemském trhu s jízdními koly se podle Kohoutka zvyšuje podíl obchodních řetězců specializovaných na sportovní zboží. Samostatní prodejci jízdních kol se pak více specializují podle značek či druhů bicyklů.
Tržby za servis jízdních kol rostou, a to kvůli vyšším hodinovým sazbám, které činí průměrně 300 korun za hodinu práce. Na vyšších cenách servisu bicyklů se podle Kohoutka podepsalo zavedení elektronické evidence tržeb i růst zájmu zákazníků u tyto služby. Mechaniků jízdních kol je však nedostatek. "V Česku neexistuje učební obor či jiná možnost získání kvalifikace mechanik a prodavač jízdních kol," upozornil Kohoutek.