Další informace chce firma vydat, až bude jasné, kdy jejich letadla z řady 737 Max opět vzlétnou. Firma navíc v prvním čtvrtletí dodala méně letadel, na polovinu se pak snížil počet i objednávek na nová letadla. Podle Reuters za poklesem stálo právě přerušení provozu letounů 737 Max po dvou tragických nehodách.
V prvním čtvrtletí dostala společnost objednávky na 95 letadel, zatímco ve stejném období loňského roku to bylo 180 strojů. Podle analytiků to ukazuje, že aerolinky dosud vyčkávají, jak se Boeingu podaří problém s jejich letadly vyřešit.
Hotových letadel pak firma dodala zákazníkům 149, což představuje téměř o pětinu méně strojů než před rokem. Dodávky letounů 737 se meziročně propadly o zhruba třetinu na 89.
Boeing v polovině března v důsledku nehod pozastavil dodávky letounů 737 Max zákazníkům. Minulý týden pak oznámil, že od poloviny dubna dočasně sníží tempo jejich výroby na 42 strojů měsíčně z nynějších 52.
Aerolinky ale už uzavřené objednávky zatím hromadně neruší. Konkurent Boeingu evropský Airbus nedokáže vyrobit tolik letadel, aby uspokojil poptávku. Dopravcům tak nezbývá nic jiného než čekat, až firma problémy s nejnovějšími letadly vyřeší.
V úvahu také připadá změna objednávky na starší typ letounu 737, se kterým problémy nejsou. Tento záměr ve středu oznámila indonéská letecká společnost Garuda Indonesia. Starší typy 737 jsou ale pro aerolinky dražší na provoz, protože spotřebují více paliva.
Boeing 737 Max 8 společnosti Ethiopian Airlines se 10. března zřítil krátce po startu z etiopské Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nehodu nepřežil. Stejný typ měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky na palubě havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy nikdo neštěstí nepřežil.