Značka Volkswagen musí šetřit: bude snižovat počet modelů a jejich nabízených verzí

Martin Přibyl Martin Přibyl
6. 12. 2018 15:20
Aby zvládl přechod k elektromobilitě, musí koncern Volkswagen šetřit a zvýšit produktivitu. Jak to bude vypadat konkrétně, dnes předvedla na tiskové konferenci stejnojmenná značka. 
Dvacet pět procent nabízených kombinací motor-převodovka by u VW mělo v Evropě skončit.
Dvacet pět procent nabízených kombinací motor-převodovka by u VW mělo v Evropě skončit. | Foto: Reuters

Ona sama do roku 2023 vloží do rozvoje elektromobility a dalších technologií budoucnosti (autonomní řízení, digitalizace) 11 miliard eur, tedy čtvrtinu z investice, kterou plánuje celý koncern VW. Z toho připadne devět miliard čistě na elektrickou ofenzivu.

Značka ale musí vše financovat z vlastních zdrojů. Bude tak muset zvýšit produktivitu ve svých továrnách. Do roku 2025 by se měla zvednout o celých 30 procent. Kromě toho ale musí klesnout náklady. Úspory by měly do konce tohoto roku dosáhnout 2,2 miliardy eur, což je lví podíl z tří miliard plánovaných do roku 2020.

Značka toho chce dosáhnout především zjednodušením nabídky, které sníží složitost výroby a zjednoduší dodavatelské řetězce. Z ceníků by měla podle  zmizet čtvrtina současných kombinací motorů a převodovek, po nichž není mezi zákazníky taková poptávka.

Vstupní verze budou vždy dostupné jen s manuální převodovkou a nebude u nich možné doobjednat automat ani pohon všech kol. Právě flexibilita nabízených verzí přitom dosud patřila k silným stránkám aut značky Volkswagen.

Současně bude Volkswagen rovněž ukončovat výrobu modelů, které nevyužívají jednotnou platformu MQB (v nedávné době se jednalo třeba o VW Beetle). Ohroženy by mohly být například ještě modely Sharan a up!. Nyní je na MQB postaveno šedesát procent Volkswagenů (včetně Golfu, Passatu nebo Tiguanu), v roce 2020 by toto číslo mělo vzrůst k 80 procentům. Celkově by s touto technikou mělo vzniknout asi sto milionu vozů.

MQB v budoucnu nahradí řešení MEB určené pro čisté elektromobily. V roce 2025 by se jich s logem VW na kapotě mělo prodávat dvacet (dnes jsou v nabídce elektrické vozy dva: e-Golf a e-up!) a jejich roční produkce by měla dosahovat jednoho milionu kusů.

Kvůli tomu se přestavuje továrna v Cvikově, v roce 2022 budou upraveny fabriky v Emdenu a Hannoveru, pracuje se rovněž na dvou závodech pro elektromobily v Číně. Značka také v dohledné době oznámí, kde přesně bude svoje elektroauta vyrábět v USA. Mohlo by se jednat o jednu z továren Fordu.

 

Právě se děje

před 2 hodinami

USA mají možná druhý případ koronaviru, Japonsko už jej potvrdilo

U texaského studenta, který navštívil čínské velkoměsto Wu-chan, je podezření na napadení novým koronavirem. Pokud se podezření potvrdí, půjde od druhý případ napadení virem způsobujícím zápal plic ve Spojených státech. Druhý potvrzený případ hlásí podle agentury Kjódó Japonsko.

Univerzitní student je v Texasu léčen s onemocněním dýchacích cest a je izolován doma. Zároveň jsou u něj prováděny testy na nově objevený koronavirus, který už v Číně zabil 18 lidí, z toho 17 ve Wu-chanu, který je ohniskem epidemie. První případ nákazy v USA byl oznámen ve středu ve státě Washington.

Japonské ministerstvo zdravotnictví mezitím potvrdilo druhý případ nákazy. Jde o čtyřicátníka, který v neděli do Japonska přicestoval z Wu-chanu. Nyní je muž hospitalizován.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 2 hodinami

Kvůli pádu muže do kolejiště večer nejelo metro na části linky B

Téměř čtyři hodiny nejezdilo ve čtvrtek večer metro mezi stanicemi Smíchovské nádraží a Florenc na lince B. Kolem 19:30 spadl ve stanici Anděl do kolejiště člověk, provoz se podařilo obnovit až necelou hodinu před půlnocí, vyplývá z informací na webu pražského dopravního podniku. Asi čtyřicetiletý muž srážku se soupravou metra nepřežil. Lidé v daném úseku museli na tramvaj, jít pěšky nebo využít jinou linku metra. Na místě zasahovali záchranáři, hasiči pražského dopravního podniku a policisté.

"Bohužel i přes rychlý zásah naší posádky utrpěl muž ve věku zhruba 40 let zranění neslučitelná se životem, na místě zemřel," řekla ČTK mluvčí pražské záchranné služby Jana Poštová.

Metro jezdilo bez omezení v úseku Zličín - Smíchovské nádraží a Florenc - Černý Most, v centrální části linky B byl provoz zastaven. Náhradní autobusy dopravce nezavedl, lidem doporučil využít tramvaje, hlavně linky 3 a 5, či přestup z tramvají na linku metra C.

Zdroj: ČTK
Další zprávy