reklama
 
 

Již za čtyři roky: Volkswagen Passat z Česka, Škoda Karoq se přestěhuje na východ

16. 11. 2018 16:01
Volkswagen chce v příštích pěti letech investovat do elektromobility na 44 miliard eur. Do roku 2025 bude mít celý koncern v nabídce 50 elektromobilů, které budou tvořit 17-20 procent jeho celoroční produkce. Důsledky se dotknou i závodů Škody. Teď je vše potvrzeno.

Koncern Volkswagen dnes po jednání představenstva potvrdil plány, o nichž jsme psali již v pondělí. Chce zvýšit svoji výrobní kapacitu pro elektromobily, a tak v Německu přestaví továrny Emdenu a Hannoveru na elektrofabriky, z jejichž linek budou sjíždět jen elektrické vozy. Třetí továrnou na elektromobily bude saský Cvikov, kde se výrobní linka rozbíhá právě v těchto dnech.

Prvním cvikovským elektromobilem bude auto velikosti Golfu s dojezdem 400 až 500 kilometrů, na trh se dostane příští rok. V Emdenu se budou vyrábět elektrické sedany velikosti Passatu a pak menší elektromobily odpovídající Polu. Hannover bude určen pro minivan ID Buzz, který připomíná původní VW Transporter. Všechny tři továrny budou sloužit i dalším koncernovým značkám. To je ostatně trend, který by měl v rámci Volkswagenu dále pokračovat.

Emden a Hannover budou ke svému novému úkolu připraveny v roce 2022 a bude v nich ukončena výroba stávajících modelů se spalovacími motory. Ty však z nabídky koncernu nezmizí. V Emdenu vyráběný Passat (pravděpodobně jeho příští generace) se v roce 2023 nastěhuje vedle Superbu do Kvasin.

Lehká užitková vozidla (např. populární Transporter), jež VW vyrábí v Hannoveru, by měla být produkována ve spolupráci s automobilkou Ford. Neoficiální informace hovořily o tom, že v továrně v Turecku. Na dnešní tiskové konferenci tuto informaci nikdo nepotvrdil, jednání s Fordem totiž podle šéfa VW Herberta Diesse stále probíhají.

Passat společně se Superbem a Kodiaqem ale zcela vytíží továrnu v Kvasinách. Koncern proto musí vyřešit otázku, kam s dvojicí SUV Škoda Karoq a Seat Ateca. Plánuje proto postavit nový závod ve východní Evropě, z něhož budou vycházet auta několika koncernových značek. Kde přesně tato továrna bude stát, se zatím neví. Podle informací aktuálně.cz ale automobilka potřebuje na výstavbu továrny minimálně pět let. Rozhodnout se tak musí během měsíce.

Mimochodem nebude to poprvé, co se středně velké SUV Škody nebude vyrábět v Česku. Již dříve se k nám z ruského Nižného Novgorodu dovážela část produkce Yetiho.

Předseda představenstva společnosti Škoda Auto Bernhard Maier oznámení koncernu vnímá pozitivně. "Rozhodnutí dozorčí rady zaručuje optimální využití výrobních kapacit napříč značkami po roce 2022. Jsme rádi, že na základě tohoto rozhodnutí budeme i nadále vyrábět Škodu Superb v České republice," dodal.

Zároveň připomněl, že Škoda jen mezi lety 2015 a 2017 investovala do kvasinského závodu více než 11 miliard korun. Rozhodnutí o výstavbě nového závodu pro více značek ve východní Evropě podle něj nabídne možnost realizovat naléhavě potřebné navýšení výrobních kapacit.

autor: Martin Přibyl | 16. 11. 2018 16:01

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama