"Kvůli poklesu cen ročních až tříletých vozidel z operativních leasingů se řada leasingových společností rozhodla omezit množství krátkodobých programů a zároveň se snaží o větší diverzifikaci skladby flotil tak, aby na trh následně nabízela širší barevnou škálu ojetých vozidel, větší spektrum různých modelů, jejich provedení a větší rozmanitost doplňkové výbavy. Reakce leasingových společností povede ke zdražení," uvedl ředitel Cebie Martin Pajer.
Ceny mladých vozů půjdou postupně nahoru také kvůli stoupajícím cenám nových vozů, které se budou postupně dostávat na trh jako zánovní ojetiny. V loňském nová auta podražila o 3,2 procenta. Tempo růstu cen nových vozidel je relativně pomalé, ale dlouhodobé.
Při výhledu do budoucna lze podle Cebie navíc očekávat, že se rostoucí směr vývoje cen nových vozidel nezmění a jeho tempo bude patrně ještě posíleno, a to kvůli stále stoupajícím legislativním požadavkům na výrobce vozidel, kteří jsou nuceni instalovat ve vozidlech stále složitější a dražší techniku.
V posledních třech měsících loňského roku začalo docházet u nových vozidel také k částečné obměně nejprodávanějších modelů v jednotlivých segmentech a do popředí se více prosadily modely s benzínovými motory. I přes tuto skutečnost popularita naftových motorů oproti očekávaní výrazně nepoklesla a své místo stále nachází jak u nových, tak ojetých vozidel.
V případě ojetých vozidel došlo podle studie společnosti Cebia loni meziročně k navýšení cen za vozidla s benzínovými motory a jen k mírnému poklesu cen za vozidla s naftovými motory. Období převisu nabídky ojetých vozidel s dieselovým motorem již skončilo a v příštím období lze očekávat, že ceny již klesat nebudou.