reklama
 
 

Vypne se a tím šetří palivo. Převratný motor pro VW Golf je úsporný, ale v autě musí být dvě baterie

11. 11. 2016
Nový výkonný benzinový turbomotor 1.5 TSI/96 kW BlueMotion v modernizovaném Volkswagenu Golf se chlubí spotřebou jen 4,6 l/100 km, protože se umí při jízdě z kopce nebo po rovině bez plynu zcela vypnout. Posilovač řízení i brzd přitom díky rezervní autobaterii funguje i v tomto režimu.

Automobilky zatím tento styl jízdy přísně zakazují. Vypnout „natvrdo“ motor klíčkem v zapalování při jízdě sice znamená, že na rozdíl od volnoběhu nespotřebovává vůbec žádné palivo, ale zároveň přestává fungovat posilovač řízení a brzdy. A to je při setrvačném plachtění z kopce, kdy bývá tato technika nejčastěji využívaná, velmi nebezpečné.

Volkswagen ale v honbě za snižováním emisí CO2, a tudíž i spotřeby, vypínání motoru využil. Jako první. Nový čtyřválcový motor 1.5 TSI pro faceliftovaný Volkswagen Golf dostane ekologickou verzi BlueMotion, která po uvolnění plynového pedálu samočinně „chcípne“.

„Posilovač řízení i brzdy přitom budou fungovat i nadále. Dostanou energii ze záložní autobaterie,“ prozradil Aktuálně.cz některé technické detaily při světové premiéře modernizovaného Golfu ve Wolfsburgu Wolfgang Demmelbauer-Ebner, který má ve Volkswagenu tuto technologii na starosti.

Nový motor bude podle výrobce konzumovat jen 4,6 l benzinu na 100 km v kombinovaném provozu. To je jedna z nejnižších hodnot mezi hatchbacky nižší střední třídy na benzin.Spotřebu těchto, ale i jiných aut můžete porovnávat v přehledných tabulkách zde.

Motor 1.5 TSI BlueMotion bude nejen úsporný, ale také velmi živý. Jeho maximální výkon činí až 96 kW. V nabídce bude i ještě výkonnější verze 1.5 TSI/110 kW, která pro změnu disponuje technologií vypínání dvou válců ze čtyř při ustálené jízdě. Tu používá už současný Golf u motoru 1.4 TSI ACT. Její spotřeba má činit 4,9 l na 100 km.

Vraťme se ale k revolučnímu motoru 1.5 TSI BlueMotion s úplným vypínáním. „Museli jsme vyřešit například i to, aby řidič a posádka zhasnutí a opětovné nastartování nepoznali. Aby to bylo plynulé, bez škubání,“ dodává Demmelbauer-Ebner.

Úspora paliva podle něj může být i vyšší, než automobilka udává. „Hodně bude záležet na řidiči, jak se mu podaří systému v maximálně možné míře využívat,“ naznačuje, že šofér musí snaze o co nejnižší spotřebu přizpůsobit styl jízdy.

Druhá autobaterie ve voze samozřejmě znamená náklady navíc. „To ano. Ale v porovnání s jinými technologiemi, které snižují emise CO2, je tahle vysoce efektivní,“ tvrdí odborník od Volkswagenu.

Podle Davida Valenty z českého zastoupení Volkswagenu se nový Golf 1.5 TSI BlueMotion bude nabízet i na českém trhu, z něhož se v poslední době většina ekologických verzí nových aut kvůli nezájmu o ně vytratila. Výroba nového motoru začne příští rok ve 24. kalendářním týdnu, takže bychom se golfů s tímto pohonem měli dočkat příští léto.

Technologii vypínání spalovacího motoru už nyní využívají hybridní automobily. Ty mohou být poháněné elektromotorem a jejich akumulátory mají dostatek energie na udržování funkce brzd a posilovače řízení. U aut pouze se spalovacím motorem je ale možnost jeho úplného vypnutí úplnou novinkou.

autor: Ondřej Běhal | 11. 11. 2016

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama