Volkswagen teď žádné změny ve Škodě Auto nechystá, uklidňuje Česko koncernový mluvčí

ČTK ČTK
6. 10. 2017 11:49
Volkswagen pravidelně přezkoumává vytíženost jednotlivých výrobních lokalit, v tuto chvíli ale žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá. Tak zní reakce mluvčího německého koncernu na informace o chystaném přesunu části produkce Škody z Česka do Německa.
Přesun výroby z Česka do Německa by se měl týkat manažerského Superbu.
Přesun výroby z Česka do Německa by se měl týkat manažerského Superbu. | Foto: Ondřej Běhal

Německý automobilový koncern Volkswagen v tuto chvíli žádné změny u své české značky Škoda Auto nechystá. Na dotaz ČTK to uvedl mluvčí německého koncernu. Reagoval tak na informace o přesunu části produkce Škody z České republiky do Německa.

Mluvčí upozornil, že koncern Volkswagen má celosvětově propojenou výrobu a prostřednictvím "inteligentního konceptu" dělby výroby je zajištěno vytížení jednotlivých výrobních lokalit i podchycení výrobních špiček napříč značkami.

"Pravidelné přezkoumávání vytíženosti je součástí pravidelného procesu plánování. V tuto chvíli se u značky Škoda žádné změny nechystají," ujistil.

Zdroje automobilky tento týden agentuře Reuters řekly, že vedení a odbory Volkswagenu chtějí, aby se část produkce koncernové divize Škoda Auto přesunula do Německa a aby česká divize platila více peněz za sdílené technologie.

Podle předsedy podnikové rady Jaroslava Povšíka se Volkswagen snaží přesunem výroby vyřešit současnou krizi. "Chtějí zajišťovat vytížení německých lokalit. Nejde jim Passat, ale vidí, že Superb se prodává dobře, a rádi by si ho tam vzali," míní Povšík. Podle něj má na situaci velký vliv také aféra Dieselgate, která téměř zastavila prodeje aut koncernu VW v USA.

Předseda představenstva Škody Auto Bernhard Maier ve čtvrtek v dopise zaměstnancům uvedl, že Česká republika je a nadále zůstane domovem společnosti Škoda Auto. Upozornil ale, že firma pracuje v současné době na hranici kapacit a výrobní závody jsou plně vytížené.

Provozní zisk divize Škoda Auto se v minulých třech letech více než zdvojnásobil na loňských 1,2 miliardy eur (31 miliard Kč). Zisková marže v divizi dosáhla 8,7 procenta, což je v rámci koncernu Volkswagen druhá nejvyšší úroveň po luxusní značce Porsche. Marže u značky VW se naopak v důsledku poklesu provozního zisku snížila na pouhých 1,8 procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy