Porscheho rodný dům prošel za více než století mnoha rekonstrukcemi, přestavbami a dostavbami, které zcela změnily vzhled budovy. Dům nakonec odkoupila automobilka Škoda, jež také obnovu domu platila. Kolik stála, firma sdělovat nechce. Řádově šlo o miliony korun.
Na dům s předzahrádkou se vrátil i původní vývěsní štít s nápisem Anton Porsche. To byl Ferdinandův otec, který zde měl klempířskou dílnu. Slavného konstruktéra připomíná pamětní deska na zdi domu a jeho životu se věnuje místnost v expozici.
Tématy expozice jsou mobilita a inženýrský um v českých zemích. Největším exponátem je replika hybridního vozu s benzinoelektrickým pohonem z roku 1900, který Porsche sám navrhl. S obdobným vozem přijel Porsche v roce 1903 do Vratislavic, aby rodičům představil svoji budoucí manželku.
Kolem vozu jsou rozmístěné ukázky prací vývojářů, designových studií i výzkumných projektů, které se zřejmě uplatní v budoucnosti, například model futuristického elektromobilu. Exponáty připomínají taky historické milníky konstrukčního a inženýrského umu od prvních nástrojů až po současné vynálezy. Porscheho rodný dům bude veřejnosti přístupný každý týden od pátku do neděle, základní vstupné je 50 korun.
Automobilový konstruktér žil ve Vratislavicích od narození v roce 1875 do svých 18 let. Porsche je známý především jako tvůrce Volkswagenu typu 1, později známého jako Brouk. Návštěvníci expozice se dozvědí i něco z kontroverzního období jeho života, za druhé světové války totiž Porsche spolupracoval s nacisty. Po válce strávil 22 měsíců ve vazbě, nakonec ale nebyl z ničeho obviněn.