Z celkového počtu vozidel registrovaných v Praze - nutně to však neznamená, že všechna jezdí v hlavním městě skutečně jezdí - je většina osobních, kterých je více než jeden milion. V roce 2021 evidovaly úřady v metropoli necelých 971 tisíc osobních aut, v roce 2020 jich bylo skoro 926 tisíc.
Vývoj počtu aut registrovaných v Praze
Celkový počet aut | Počet osobních aut | |
1961 | 93 106 | 44 891 |
1990 | 428 769 | 336 037 |
2000 | 746 832 | 620 663 |
2015 | 941 145 | 740 745 |
2020 | 1 160 982 | 925 716 |
2021 | 1 217 344 | 970 755 |
2022 | 1 258 144 | 1 003 728 |
Ve srovnání se zbytkem Česka tvoří množství aut registrovaných v metropoli necelou sedminu celkového počtu aut v republice. Nejvíc jich v Praze přibylo v letech 1990 až 2000, kdy se jejich počet zdvojnásobil.
Po Praze loni řidiči najeli 22,813 milionu kilometrů, když v roce 2021 to bylo 22,956 milionu a o rok dříve 21,482 milionu kilometrů. Stejně jako v uplynulých letech, nejvíc najela osobní auta. Celkem je v Praze 4068 kilometrů komunikací.
V uplynulých dvou letech se proměnila intenzita dopravy. V roce 2020 meziročně klesla o osm procent, v roce 2021 vzrostla a skoro vyrovnala předcovidový rok 2019 a na zhruba stejné úrovni se držela i loni. Zatímco v centru města byla intenzita v meziročním srovnání stejná, část aut ubyla na takzvaném vnějším kordonu.
Nejvytíženější komunikací byl loni Barrandovský most, a to i přesto, že jej silničáři přes léto opravovali a byl na něm omezen provoz. Po mostě denně projelo 139 tisíc aut, meziročně asi o tři tisícovky méně. Druhou nejvytíženější byla Jižní spojka v úseku Chodovská - V korytech, kde projelo 129 tisíc aut a na třetím místě Jižní spojka mezi ulicemi 5. května a Vídeňská. Barrandovský most je zároveň nejvytíženějším mostem přes Vltavu. Za ním jsou na druhém místě Hlávkův a třetí Radotínský společně s mostem Barikádníků.
Nejvytíženější běžnou křižovatkou bylo křížení Černokostelecké s Průmyslovou s denním provozem 70 tisíc aut. Na druhém místě křižovatka Podebradská-Kbelská, která byla nejvytíženější v roce 2021. Nejzatíženější takzvanou mimoúrovňovou křižovatkou je křížení 5. května a Jižní spojky s 209 tisíci auty. Nejvíc řidičů projelo Dejvický tunel, denně jej využilo 93 tisíc vozů.
V meziročním srovnání se od roku 2010 ani loni nezměnila obsazenost v automobilech. Ta se v centru drží na 1,3 člověka na jedno vozidlo. Pro srovnání v roce 1990 to bylo 1,71, v roce 2000 pak 1,44 osob na vůz.