Systém OnStar, který Opel oficiálně spustí pro český trh 1. listopadu, funguje následovně: V centrále dispečinku v britském Lutonu jsou k dispozici na telefonu 24 hodin denně a 7 dní v týdnu operátoři. Lze je kontaktovat buď pomocí tlačítka na stropě vozu, nebo na rámu zpětného zrcátka, případně telefonicky, pokud nesedíte ve voze.
Automaticky se spojíte s operátorem hovořícím stejným jazykem, který máte nastaven v multimediálním systému vašeho vozu. Nezáleží tedy na tom, jakou registrační značku vaše vozidlo má nebo v jaké zemi se právě nacházíte. Jen pokud by česky mluvící operátoři nebyli aktuálně k dipozici, bude vám nabídnuto, zda jste ochotni vést hovor v angličtině. Operátor na telefonu umí vyřešit mnoho vašich tužeb. Nejenže zkontroluje, zda jste auto zamkli, a kdyby ne, udělá to na dálku za vás. Pokud by vám vůz ukradli, v součinnosti s policií ho operátor lokalizuje a na dálku i zablokuje zapalování. Nikoli však při jeho úprku po dálnici, ale ve chvíli, kdy zloděj s autem zastaví. Znovu ho už nenastartuje.
Operátoři umí poradit i s dalšími požadavky. Můžete je požádat o přesnou adresu místa, kam jedete a nechat si ji automaticky zadat do navigace, pokud ji vůz má. Jelikož vás pomocí GPS signálu vidí před sebou v počítači na mapě, zvládne i poradit, kde zaparkovat, pokud nemůžete najít místo sami, najdou nejbližší čerpací stanice, ubytování, poštu, restauraci podle vašeho přání... Také si lze telefonátem vyžádat diagnostický test vozu či poradit při poruše auta. I to je další ze služeb – výsledky automatického diagnostického testu majitel vozu automaticky dostává také jednou měsíčně mailem.
Tím to nekončí. Systém je připraven i zachraňovat život, tlačítko SOS spojí posádku s operátorem v případě nouze, například pokud by se někomu ve voze udělalo nevolno. V situaci, kdyby při nehodě vozu vystřelily airbagy, dispečink okamžitě zavolá do vozu sám, a pokud by posádka nereagovala, povolá složky integrovaného záchranného systému, kterým sdělí vaši polohu. Jde o funkci, která se podobá systému eCall, který bude od roku 2018 povinný ve všech nových vozech v EU.
Zajímavostí je fakt, že v Evropě se vedle tlačítek SOS (pomoc v nouzi), On (volání operátorovi) nachází také tlačítko s přeškrtnutým signálem připojení, které dlouhým podržením deaktivuje GPS modul ve voze. V tu chvíli se operátorovi nezobrazuje přesná poloha vozidla. Funkce je podle prohlášení automobilky k dispozici pro ty zákazníky, kteří by měli pocit, že jsou kvůli OnStaru neustále pod dohledem. Pokud by však došlo k nehodě s aktivováním airbagů, privátní režim se stejně automaticky vypne a operátor volá posádce, zda je v pořádku.
Vedle přítele na telefonu a pomoci v nouzi systém OnStar nabízí další nadstandardní službu. Ve voze funguje wi-fi hotspot, je možné připojit až sedm zařízení naráz. Souhrnným seznamem těchto služeb konektivity systému OnStar se tedy Opel stává první mainstreamovou značkou, která tak rozsáhlou konektivitu zavádí i do aut nižších tříd, OnStar je totiž k dispozici pro všechny modely Opelu. Služba byla spuštěna vloni na podzim v západních evropských zemích, letos na podzim se aktivuje pro země ve státech ve střední Evropě, tedy včetně České republiky.
Služba systému konektivity je zpoplatněna, zákazník má však k dispozici zkušební období zdarma. Prvních 12 měsíců se za služby OnStar nic neplatí (pomoc v nouzi, zjištění polohy ukradeného vozu + zablokování zapalování, zadávání cíle navigace, aplikace pro smartphone a diagnostika), přičemž měsíční diagnostický test vám bude chodit na e-mail pět let zdarma, zkušební připojení wi-fi je zdarma k dispozici tři měsíce s limitem 3 GB. Pokud budete chtít služby využívat nadále, OnStar stojí na rok 2499 Kč, wi-fi připojení je k dispozici ve třech tarifech, přičemž podle Opelu bude nejžádanější měsíční tarif s limitem 5 GB za cenu 399 Kč.
Jako první tento systém přinesla nová generace Opelu Astra. Její podrobný test si můžete přečíst zde.