Suzuki S-Cross prošlo po třech letech faceliftem. Ten je výraznější než obvykle. Podle zástupců automobilky si zákazníci přáli víc SUV než hatchback. A tak se nové tvary auta snaží jeho styl posunout právě směrem do této kategorie.
Hlavní proměnou prošla příď vozu, která je natolik jiná, že by autu mohli mnozí hádat i novou generaci. Jiná světla, maska chladiče i nárazník dodávají kompaktnímu SUV novou osobnost. Vzhled působí silně asijsky, na druhou stranu je na českých silnicích poměrně neokoukaný a rozhodně nezapadne do šedi obyčejného provozu.
Uvnitř najdeme známý interiér i ovladače. Suzuki se ovšem snažilo zlepšit kvalitu materiálů použitých v kabině. Modernizací prošel zábavní systém, který je vybaven dotykovou obrazovkou s uhlopříčkou 7 palců. Nabízí i propojení s chytrými telefony pomocí aplikací Apple CarPlay a Android Auto.
Zásadní změny se ale odehrály pod kapotou. Tam se vůbec poprvé objevuje přeplňovaný benzinový motor a hned ve dvou podobách. Do důchodu tak odchází atmosférická jednotka. Základem je tříválec BoosterJet o objemu jednoho litru a výkonu 112 koní. Ten z S-Crosse aktuálně dělá nejúspornější SUV na benzin, když se podle výrobce spokojí se spotřebou již od pěti litrů (pohon přední nápravy a manuální řazení). Silnější možností je čtyřválcová jedna-čtyřka o výkonu 140 koní. V nabídce zůstává ale i turbodiesel 1.6 DDiS (120 k). Porovnávat motory faceliftovaného Suzuki S-Cross s předchozím provedením i konkurencí můžete v přehledných tabulkách zde.
Suzuki S-Cross je se všemi motory dostupné buď s pohonem předních kol, nebo se systémem 4x4 AllGrip. U tříválce najdeme pouze pětistupňovou manuální převodovku, možností je i šestistupňový automat s hydrodynamickým měničem. Silnější benzin ho má také, nebo i klasickou možnost manuálního šestikvaltu. Jedině pro diesel je pak k dispozici automatická dvouspojková převodovka 6TCSS, která je také novinkou.
A cena? Auto se prodává ve třech výbavových variantách Comfort, Premium a Elegnace. Příplatků je pak naprosté minimum. Základní model s tříválcem 1.0 BoosterJet, manuálem a pohonem předních kol vyjde na 409 900 korun. Za totožný motor s pohonem všech kol se pak platí 479 900 Kč. Stejná cena je i pro verzi 4x2 s automatem. Základní cenou pro diesel je 545 900 korun za variantu s pohonem předních kol a manuálem.
Porovnali jsme nejlevnější modernizované Suzuki S-Cross se Škodou Yeti s novou akční výbavou Trumf a také s Dacií Duster. Kompletní ceník nového Suzuki S-Cross najdete zde.