Subaru Forester na českém trhu. Do lesa stylově a se skvělou výbavou

Subaru Forester na českém trhu. Do lesa stylově a se skvělou výbavou
Foto: Subaru
Martin Frei Martin Frei
18. 12. 2019 16:31
Před 22 lety patřilo Subaru Forester k zakladatelům kategorie SUV. Když teď přichází na český trh pátá generace, utká se o přízeň publika s dalšími šestnácti konkurenty. Cena startuje na neobvykle kulatých 900 000 Kč. Podívejme se, co to znamená vedle nabídky ostatních značek.

Musíme předeslat, že Forester je v nabídce výhradně se samočinnou převodovkou CVT a pohonem všech kol. Někteří konkurenti tedy dokážou nabídnout lákavější cenu "již od". Na druhou stranu motor je tu jeden jeden - atmosférický benzinový dvoulitr se 110 kW s mírnou výpomocí 10kW elektromotoru. Po stránce výkonu a zejména točivého momentu tak Subaru patří spíš k těm skromnějším.

Už základní výbava Active nabízí v zásadě všechno, co je k životu třeba. Dvouzónovou samočinnou klimatizaci, kožený multifunkční volant, adaptivní tempomat, informační systém s dotykovou obrazovkou a hlasovým ovládáním, konektivitu Android Auto/Apple Car, přehrávač CD, digitální rádio, ozvučení se šesti reproduktory a dokonce výkonné světlomety Bi-LED s natáčením do zatáček. Zvenku pak praktické střešní lišty, spoiler na víku kufru a 17" litá kola.

Foto: Subaru

Prostřední stupeň Comfort za 1 010 000 Kč přidává bezklíčové odemykání, elektrické ovládání předních a vyhřívání všech sedadel, vyhřívaný volant, elektrické otevírání kufru a parkovací kameru. Za dalších 20 000 Kč pak dostanete navigaci. Vrcholná verze Executive za 1 130 000 Kč přidává kožené čalounění, otevírací panoramatickou střechu, ozvučení 9 reproduktory a 18" kola.

Všechna provedení Foresteru mají v základu soubor asistenčních systémů Eye Sight, který podle stereoskopických kamer za čelním sklem řídí adaptivní tempomat, nouzové brzdění před překážkou a samočinné udržování v jízdním pruhu. Standardně ho doplňuje i radarové sledování mrtvých úhlů zrcátek a varování před přijíždějícími vozidly při vycouvání. V ceně je také záruka na 5 let a neobvykle velkorysých 200 000 km.

Budeme-li hledat mezi konkurenty první cenu za čtyřkolku s automatem, mají k Foresteru nejblíž Honda CR-V (benzin 1.5 Turbo od 864 900 Kč), Toyota RAV4 (benzin 2,0 od 884 900), Škoda Kodiaq (diesel 2.0 TDI od 920 900 Kč), Volkswagen Tiguan (benzin 2.0 TSI od 924 900 Kč) a Renault Koleos (diesel 2,0 dCi od 929 900 Kč). Trochu výš míří Mazda CX-5 (benzin 2,0 l od 950 400 Kč) a bohatě vybavený Seat Tarraco (2.0 TDI od 964 900 Kč).

Citelně levněji vycházejí buď modely o půl čísla menší jako Kia Sportage a Hyundai Tucson (oba benzin 1,6 turbo od 699 900, resp. 709 900 Kč) nebo kandidáti staršího data narození: Nissan X-Trail (diesel 1,7 dCi od 803 000 Kč), Mitsubishi Outlander (benzin 2,0 l od 679 950 Kč) a zejména končící Ford Kuga (diesel 2.0 EcoBlue od 649 900 Kč).

Dráž naopak vyjde německá prémiová trojka: nový Mercedes-Benz GLB (nafta 200d od 1 007 930 Kč), BMW X3 (20d od 1 294 800 Kč) i Audi Q3 (2.0 TDI od 1 076 900 Kč) v doprovodu Volva XC 60 (2.0 diesel 1 350 000 Kč).

Subaru Forester je výhradně pětimístné. Mezi konkurenty ale najdeme šest modelů, které nabídnou třetí řadu sedadel: Nissan X-Trail (podle výbavy za příplatek 50 000 nebo 22 000 Kč) Honda CR-V (45 000 Kč), Mercedes-Benz GLB (23 000 Kč), Seat Tarraco a Škoda Kodiaq (20 000 Kč) a Mitsubishi Outlander (od druhé výbavy Intense Plus zdarma).

 

Právě se děje

Další zprávy