Oběti emisních norem i nezájmu. Rok 2018 znamenal konec i pro automobilové legendy

Subaru přestalo letos do Evropy dovážet svůj nejslavnější model: ikonické WRX STI.
Alfa Romeo v končícím roce 2018 výrazně zeštíhlila svou nabídku. Nejprve skončil nejstarší model italské automobilky - malý hatchback MiTo. Zákazníci o něj postupně přestali jevit zájem a Alfě se nevyplatilo homologovat jej dle nových pravidel.
Podobně jako MiTo zabil nezájem zákazníků i sportovní model 4C. Zatím pouze ve verzi kupé, mladší Spider se ve výrobě ještě nějakou dobu udrží.
U Audi neskončily celé modelové řady, ale jen dílčí provedení. Trochu překvapivě se to týká plug-in hybridu A3 e-tron, který podle britského Autocaru nepřežil příchod normy Euro 6c. Dá se ale očekávat, že spolu s novou A3, jejíž premiéra je naplánována na konec roku 2019, se elektrifikovaná varianta v nabídce opět objeví.
K zajímavé změně sáhlo i BMW. Elektromobil i3 byl totiž nabízen jednak pouze s elektromotorem, ale i ve verzi doplněné o malou spalovací jednotkou, která nabíjela baterie a sloužila jako prodlužovač dojezdu. Protože však kapacita akumulátoru stoupla z 33 na 42,2 kWh (tím se zvýšil i dojezd o 55 km), není podle BMW již benzinový motor v autě potřeba a i3 se tak od modelového roku 2019 prodává jen jako čistý elektromobil.
Foto: Subaru
Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 12. 2018 7:08
Rok 2018 byl pro automobilový průmysl v mnohém přelomový. Tou na první pohled nejviditelnější změnou byl přechod na novou emisní normu Euro 6c. Ta výrazně zahýbala s celoevropskými prodeji nových aut a především pořádně pročistila nabídku jednotlivých výrobců. Na to, se kterými modely jsme se letos, a ne vždy jen kvůli přísnější normě, museli rozloučit, se podívejte v následující galerii. Snažili jsme se přitom vybrat vozy, u nichž se neočekává brzký příchod nástupce.

Na přehled všech nových aut na českém trhu se podívejte zde.

 

Právě se děje

Další zprávy