Renault Mégane aktuální, již třetí generace, se vyrábí již od roku 2008. Přišel tedy čas na mírnou změnu designu i technická vylepšení.
Zvenčí se od dosavadního designu odlišuje vůz především LED světlům pro denní svícení. Ta jsou jiná v běžném provedení, jiná ve špičkové verzi GT a jiná ve sportovní variantě RS. Standardem jsou pro všechny výbavy.
Tím hlavním jsou ale nové motory. Naprostou novinkou je benzinový turbomotor 1,2 s označení Energy TCE 115. Číslo na konci označuje výkon a jelikož je zdvihový objem válců necelých 1200 cm3, jde o poměrně vysokou hodnotu. Přitom tabulková spotřeba je jen 5,3 litru benzínu na sto kilometrů.
Právě tento motor jsme mohli vyzkoušet na zhruba padesátikilometrové testovací trase v okolí Slapské přehradní nádrže. Jeho největší předností je kultivovaný a výjimečně tichý chod.
Vyšší výkony a nižší spotřeba
Pod kapotu nyní mégane se může rovněž dostat dieselový turbomotor 1,6 dCi Energy 130. Ten se dosud nabízel pouze v modelu Scénic a v nejprodávanějším modelu Renaultu nahrazuje motor s objemem 1,9. Jeho parametry jsou tyto: 96 kW (130 k), 320 Nm/1750 min-1. Spotřeba pak rovné čtyři litry nafty na každých sto kilometrů jízdy.
Poslední novinkou, a opět pro řidiče tankující z černé koncovky hadice, je upravený motor Energy dCi 110. Vznětová patnáctistovka má nyní výkon 81 kW (110 k) a 260 Nm točivého momentu od 1750 otáček. Spotřeba klesla na 3,8 l/100 km (emise 95 g/km).
Ve výbavě se nyní může ocitnout například i systém Visio, jehož technickým základem je kamera na středu čelního skla. Jednak umí automaticky přepínat potkávací a jednak ohlídá nechtěné vyjetí z vyznačeného jízdního pruhu. Při parkování může pomoci další kamera.
Zájemcům o koupi Mégane RS Renault nyní oznamuje, že tento ostrý hatchback dostal 15 koní a 20 Nm navíc. Limitovaná edice Trophy tak může vyvinout až 195 kW (265 k) a 360 Nm. Designovou novinkou kromě LED diod je také Red Design Pack, který přidává na karoserii i do interiéru kontrastní červenou barvu.