Které ojetiny jsou nejspolehlivější a kterým se raději vyhnout? Poradí nový žebříček

Jan Matoušek Jan Matoušek
30. 8. 2021 6:02
Na spolehlivost nových i ojetých aut se zaměřují mnohé statistiky a žebříčky. Jeden takový vydává i britský motoristický magazín What Car?, který se zaměřuje na auta až do pěti let stáří. Primárně jsou tedy objektem jeho zájmu ojetiny, data o nich pak sbírá přímo od majitelů. Letos se zeptal více než 16 tisíc z nich a vyšel mu detailní žebříček toho, která auta jsou nejspolehlivější.

Malá SUV - Honda HR-V/Mazda CX-3

Malá SUV Honda HR-V končící generace a aktuální Mazda CX-3 se nekazí. Alespoň za poslední rok podle britských řidičů, kteří oběma udělili stoprocentní hodnocení. Za nimi na třetím místě skončil s 98,9 procenta Citroën C3 Aircross, kde se problém vyskytl v šesti procentech případů a vždy v oblasti výfuku.

Na opačném konci najdete Opel Mokka X, minulý benzinový Nissan Juke a na posledním místě minulou generaci Peugeotu 2008. U něj jej na dno stáhla především cena a délka oprav, píše What Car?. Přes 60 procent aut strávilo v servisu až týden, 13 procent ještě více. Nejčastěji zlobí podvozek, dále také brzdy, baterie, navigace nebo motor a jeho elektrika. U Juku byly hlavním problémem baterie a karoserie, Opel se nejčastěji potýkal s klimatizací a navigací, nicméně majitelé hlásili závady i na palivovém systému, převodovce či spojce nebo řízení.

Škoda Kamiq skončila celkově šestá z dvaceti s 97,4 procenta.

 

Právě se děje

Další zprávy