Boleslavskému vrcholu, Škodě Superb, je 85 let. Vozila Erwina Rommela i Miloše Zemana

Martin Přibyl Martin Přibyl
22. 10. 2019 17:53
Přesně před 85 lety začala domácí automobilka používat jméno Superb. Jméno, které je dnes vyhrazené vrcholnému modelu, dostala tehdy jako první luxusní limuzína označovaná do té doby jen prostým číslem 640. Podívejte se na historii škodovácké vlajkové lodi.
Foto: Škoda Auto

Bez šestiválce, zato s plug-in hybridem

Zatím poslední generace Superbu přišla na trh v roce 2015 a přestala být prostorovým kompromisem, stejná platforma MQB totiž podpírá i příbuzný Passat. Kufr je u verze kombi ještě větší, naložit se do něj dá celých 660 litrů. Z nabídky ale zmizel prestižní šestiválec, nemá ho ostatně ani sesterský Volkswagen. Místo něj mohou zákazníci volit dvoulitrový turbobenzin o výkonu 200 kilowattů (původně byla v nabídce verze dokonce se 206 kW), takový vůz používá i prezident Miloš Zeman. Po letošní modernizaci je pak Superb poprvé k dispozici i ve verzi do zásuvky, plug-in hybridní verze iV kombinuje 115kW motor 1.4 TSI s elektromotorem. Celkový výkon pohonného ústrojí je 160 kilowattů a auto na jedno nabití ujede až 55 kilometrů.

Výroba třetí generace Superbu překonala letos v březnu metu půl milionu kusů a s ohledem na to, že auto s námi vydrží pravděpodobně až do roku 2023, se dá čekat, že z ní bude i ta zatím historicky nejúspěšnější.

 

Právě se děje

Další zprávy