Stodvacítka s předním pohonem, embéčko jako kombi. Známé i neznámé prototypy Škoda

Škoda 720 s karoserií kupé je jedním z nerealizovaných projektů z Mladé Boleslavi.
Že se "embéčko" dělalo jako sedan a později kupé, je notoricky známé. Vývojáři ale pracovali i na dalších karosářských variantách, které však nakonec nikdy nespatřily sériové světlo světa. Jedním z takových projektů se stalo i kombi 990, kterému se podle umístění motoru říkalo Hajaja. Benzinový čtyřválec totiž zůstal vzadu, ovšem aby ho bylo možné dostat pod zavazadlový prostor, byl umístěný naležato.
Možná nejslavnější sportovní Škoda, která ale nakonec nikdy na silnice nevyjela? Tušíte správně, řeč je o typu 724 alias 110 Super Sport, jejíž vývoj začal v roce 1969 a o dva roky později mohla veřejnost v Klatovech poprvé spatřit hotový prototyp. A ten samozřejmě vzbudil velké ohlasy. Však se na design vozu podívejte a následně jej srovnejte s běžnou produkcí přelomu 60. a 70. let. Výklopná přední světelná rampa, 1,12 metru vysoká karoserie a místo dveří výklopný střední díl karoserie.
Nakonec se však v Mladé Boleslavi opět obrátili na starého známého Giugiara, který na podzim 1973 předvedl svůj návrh nové Škody 760. Ač mělo auto do elegance a nenucenosti 720 pořádně daleko, pořád se jednalo o moderně vyhlížející vůz. Jenomže v době, kdy v NDR projekt kvůli nedostatku financí ukončili. Československá strana jej zabalila o pár měsíců později v roce 1974.
A ještě jedna zajímavost, jak si asi bystrý čtenář všimne v zadní části, auto mělo dostat obchodní označení Felicia. To už na konci 80. let. Auto na fotkách je nakonec jen nepojízdná maketa, která kvůli výši investice do vývoje a výroby do série nedoputovala.
Foto: Archiv společnosti ŠKODA AUTO
Jan Matoušek Jan Matoušek
10. 9. 2023 6:32
Plánovači za minulého režimu vždycky uměli stavět vzdušné zámky a slibovat nesplnitelné. U aut to platilo dvojnásobně, když házeli statisíci vyrobených kusů a miliony na vývoj. Nejen politická zadání ale vedla k mnoha zajímavým konceptům, které v průběhu let zkonstruovali v AZNP Mladá Boleslav, tedy dnešní Škodě Auto. Alespoň některé z tehdejších prototypů si připomeňte v galerii.
 

Právě se děje

Další zprávy