Laboratoř bude sloužit k testování a vývoji benzinových, naftových i alternativních pohonů, hybridních a elektrických. Motorové centrum, které je nyní o laboratoř rozšířeno, otevřela automobilka v roce 2014.
"Rozšířením Motorového centra se vydáváme důležitým směrem k novým, technicky pokrokovým řešením, neboť nová laboratoř představuje rozšíření našich vývojových aktivit v oblasti elektromobility," uvedl člen představenstva za oblast technického vývoje Škodovky Christian Strube.
Stavba nové budovy o ploše víc než 3600 čtverečních metrů začala v červnu roku 2015 a trvala 550 dní. Jejím klíčovým zařízením je válcová zkušebna se třemi stanovišti, kde lze simulovat jízdní odpory testovaného vozidla.
Výkon testovaných pohonů může dosahovat hodnoty až 300 kW a na zkušebních válcích mohou vozy urazit až 28 600 km ročně. Součástí laboratoře je i výkonná ventilace, která dokáže vyměnit až 30 tisíc krychlových metrů vzduchu za hodinu.
Do roku 2019 přibudou ještě další dvě válcová zkušební zařízení. Všechny prováděné testy odpovídají aktuálně platným normám, výsledky nechává společnost analyzovat přímo na místě.